Nekromanti Virtuellt mord

hatten

Swashbuckler
Mad Max vände sig om och kollade runt sig vakterna stod där de skulle stå och de gav signal att allt var redo med säker han skrev Max de sista koderna och loggade sen in på sin nätet.
Efter att ha surfar runt lite i en kvart så gav hans dator en signal offret var i sin bil och enligt Transnett så var de i närheten av ett område med höga stup,
Max började försiktigt härma transnets signaler och loggade in till bilens fördatorn snart var han inne och offret chaför som vanligt körde på autopilot..
Med en försiktig min började max att ge felaktiga signaler till bilen och snart kom han in till dess färdväg och kunde se vart bilen skulle köra.
Efter en stund när bilen närmade sig ett område med höga stup så loggade Max ut ur nätet och vände sig till vakterna och sa: Det är klart vid stupets högsta punkt kommer bilen få för sig att det är en höger sväng och de kommer flyga mot sin död!.
Vakten tittade lite fundersamt och det andra då frågade han.
Max såg på vakten och log vänligt innan han svarade: Allt är fixan när polisen hittat bilvraket och sökt igenom skrotet så kommer de hitta bevis mot fel personer jag har sett till att spåren kan ledas till denna lägenhet och allt vi behöver göra nu är att spruta lite Anti-DNA gas så försvinner bevisen att vi har varit här. Och lägenhetens ägare han sover fortfarande i sin drogade sömn.

Vakten pustade lättat ut och kliade sig lite i ansiktet max fräste lite irriterad: Var försiktigt någon kan se att du har en ansikts mask om du kliar så där.!!

En version av mord.. *ler*

smaffy

Hero
Man måste nog hacka sig in genom ultrahärliga superduperantihackersystem för att kunna göra så. Antagligen är inte transnet uppkopplat mot cyberrymden, jag skulle tippa på att transnet kör ett satelitbaserat offlinesystem, den enda chansen man har att göra nått sånnt är nog att ta sig in i en annan satelitstyrningsbas och ta över kontrollen därifrån. Antagligen kådas signalerna som skickas till sateliterna dessutom, vilket gör att nån måste avlyssna och knäcka kryptona. Det är en rätt rivig sak att göra faktiskt, det är nog enklare att bryta sig in i transnets markstation och sitta och styra därifrån. Eller det kanske var vad dendäringa Max pysslade med?
Fast å andra sidan, de system idag som liknar transnet's ide'er är ju inte så överdrivet säkra. Mobiltelefoner och telefoner i allmänhet går ju att avlyssna rätt enkelt (på nått sätt), upplåsningssignalerna till bilar går säkert att kopiera... Så varför skulle transnet vara så överdrivet bra (för att folks liv står på spel och för att det skulle bli massa ramaskriveri?)?

En sak, antiDNA spray funkar nog inte. jag tror det bästa sättet är att hälla riktigt mycket svavelsyra på folk man inte vill att nån ska kunna identifiera... (som de gör i "kodnamn nina" eller vad den nu hette..)

Tack för ide'n föresten, jag tror min hacker ska ta och hacka loss på riktigt... /images/icons/smile.gif

Nån mer än jag som tycker att forumets nya svarta spindelvävsstil är lite misslyckad? Det såg nästan bättre ut innan juh.!

Smaffy är jag. blä.

ripperdoc

Myrmidon
TransNet är ruggigt säkert. Eftersom det är en så stor standard är det många som skyddar den. Även om TransNet inte är uppkopplad mot Internet så är det en barnlek att _komma in_ på nätet. Antingen kör man från sin färddator helt enkelt, eller så letar man reda på en av de _mycket vanliga_ basstationerna. Att det sedan är ett helvete att ta sig in och få rättigheter är en annan sak...

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>En sak, antiDNA spray funkar nog inte. jag tror det bästa sättet är att hälla riktigt mycket svavelsyra på folk man inte vill att nån
ska kunna identifiera... (som de gör i "kodnamn nina" eller vad den nu hette..)<p><hr></blockquote><p>För det första att hälla svavelsyra på folk är inte ett effektivt sätt att få bort bevisen tvärt om ett lik som är skadat av svavelsyra kommer polis att göra DNA test på och hitta gott om DNA.
( fast om man lägger kroppen I ett bad av DNA och låter syran vara nog hög så försvinner till och med ben allt som blir kvar är DNA rester som så småninom även de försvinner )
I vilket fall som helst Anti-DNA sprejen jag pratar om dödar inte folk utan förstör hudpartiklar och annat som polisen kan hitta och söka DNA i..
Varje dag som vi vandrar omkring så sprider vi moln av partiklar ( hår hud osv ) dessa små partiklar innehåller delar av vårt DNA och polisen idag arbetar på sätt att kunna pusla i hop ett DNA test av så små partiklar. ( samla in dom ska inte vara svårt en dammsugar liknande mojäng används )
Det är dessa små partiklar som Anti-DNA sprejet förstör.

Sätt som Anti-DNA sprey funkar på är olika och tja..
Version 1: Odlat virus som äter upp rester varvid det själv dör.. ( ett genetiskt virus som saknar förmåga att fortplanta sig )
Version 2: Stråling i antingen Gamma eller Microvågor som kristaliserar eller spränger DNA kedjorna..
Version 3: Någon form av extra DNA som klistrar sig i de existerande och gör dom oläsliga..
Version 4: Future tech som jag ej kan eller förstör mig på...