Nekromanti Virus

Flurtis

Hero
Efter ett aggresivt virus/Malware angrepp och 12timmars datorknappande och fixande så har jag nästan fått bort allt och lyckas rädda hårddisken. Nästan!! Jag tror jag har fått bort dom riktigt tunga grejorna som BackdoorAdmin och Nått helsike som automatiskt laddade ner Spyware till hårddisken. Datorn funkar felfritt, och allt är nästan bra.

Dock så ligger det kvar en liten text "VIRUS ALERT" nere precis bredvid klockan. Med andra ord helvetes saken är inte helt borta.

Jag har använt mig av Avast, Norman samt Spyware Doctor. Ingen av dom nämnda "Antivirus" programen hittar någonting, samtliga är fullt uppdaterade och registrerade.

Några förslag??

//Flurtis

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
NOD32. Så överlägset att det är löjligt. Finns i 30 dagars testversion, och öh, jag är säker på att... det i teorin... går att på mindre legala sätt att... öh, förlänga den tiden. Annars är programmet väldigt värt pengarna.

Annars låter det där mer som ful-spyware, så jag rekommenderar att du testar CCleaner, Spybot Search & Destroy samt AdAware. Virusprogram är inte alltid så bra på spyware, eftersom spyware rent konkret inte är virus.

Och kom ihåg att köra kompletta hårddiskscans i felsäkert läge (banka F8 innan windowsloggan dyker upp).

Big Marco

Läskig
Det enda som lyckades ta bort de virus jag fick var detta: http://www.malwarebytes.org/

(ett av virusen var luriga och hade en simpel funktion för att blockera installation av anti-virus-program! Sneaky! Men det var så taffligt gjort så det räckte med att man bytte filnamn på installationsfilen så gick det igenom - ett tips så där)