Nekromanti Visst vore det väl möjligt...

Greymourn

Swordsman
att med Nekromanti skapa en odöd häst... Jag har inte hunnit titta igenom Nekromanti&Vandöda tillräckligt ännu och någon ondskefull spelare har stulit boken...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Javisst, min odöda häst ser ut så här: En jättestor (jag menar jättestor) zombie som är gjord av ett grottroll och lite annat :)gremgrin:) förvandlad (med effekten 'förvandla' :gremtongue:) till en häst.

Problem is... den stinker. Och det trillar likmaskar från den hela tiden.

Mr Brunch

Veteran
Ohh ja, den blir illaluktande och inte fullt lika snabb och liknande som en vanlig häst men den kan galoppera 24 timamr om dygnet dock.
Och med lite coola förmågor kan den flyga snabbt också :gremlaugh:

Mouja

Hero
Självklart är det möjligt, det är inga problem som helst. Du kan reanimera all organisk livsform, som inte vart död för länge, och skelett (om det nu inte räknas till organisk livsform) från allt möjligt.

Du kan t.ex. reanimera en fisk eller en hamster om du så vill...

Jag tänker: Hamster, kraftnod... Eller ett akvarie med vandöda fiskar med fina förmågor.

Gweryn

Veteran
Om man väljer att vara nekro och slår "ovanlig talande fågel", eller nåt annan sorts djur för den delen, på tabellen "Föremål & Ägodelar" så måste det ju vara ok att välja att ha en "ovanlig odöd talande fågel", eller hur? Tänk att ha en skelettpapegoja som kan tricks i stil med att kunna sjunga snapsvisor, skita prick och stjäla hattar!!! :gremlaugh:

-BoNe-

Warrior
hmmm

Ja ska köpa ett par moduler men ja vet inteo m ja ska köpa V&N.. Finns det någonstans där det står om den modulen förutom på neogames hemsida??
Vill gärna veta mer om hur det är att vara en nekromantiker o sådant..

Magnus L

Hero
Re: hmmm *edit*

Kolla på www.rollspels.nu och klicka på recensioner..där finns recensioner av ett gäng, tror dock inte V&N är med...den recenserades i nått nummer av Codex, det med Jessica Alba på omslaget :gremwink:

Phelan

Hero
Re: hmmm (V&N - OT)

Tja, det beror väl lite på vad som passar din grupp. Om ni har mycket strider och du känner att du börjar få svårt att hitta på sega motståndare så är vandöda ypperliga - lägre vandöda tål hur mycket stryk som helst, tar inga extraskador och känner ingen smärta (ypperligt nu i T3-tider...). De kan faktiskt få den farligaste strid att bli tråkig efter ett antal rundors hackande utan att något tycks hända... :gremgrin: Annars så finns en del guldkorn, nackdelen är en liten (?) tendens att nekromantin får "standardond"-stämpel pga varelsebeskrivningar som "bär oftast svart" mm. Plus att en hel del av specialförmågorna som man kan installera i sina vandöda är sjukligt kostnadseffektiva jämfört med annan magi. Fast en del av de vandöda är nyskapande, framförallt elementarvandöda, och saxar man lite går det att få ut en hel del nöje av modulen också. Som med allt annat, alltså.

Mvh / Phelan

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Problem is...

"Det blir vad man gör det till... Själv anser jag att detta snarare är en tillgång än en nackdel. "

Borde det inte gå att använda likmaskar som fiskagn? :gremsmile:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Problem is...

"Borde det inte gå att använda likmaskar som fiskagn?"

Eller istället för ostbågar, om man låter dem stelna ett tag? :gremgrin:

Mr Brunch

Veteran
Re: hmmm (V&N - OT)

Jag säger köp den! inte om du vill ha tuffa monster att slåss mot, bortkastade pengar för en hög siffror kan man hitta på själv. Men om man vill ha bra beskrivningar på magi så bör man ha den. I N&V beskrev dom mer hur man tillverkar vandöda och utför ritualer och liknande in game istället för att göra som i M&M och bara fylla en bok med massa regler för när du ska slå tärningar.
Så även om du inte tänker ha med vandöda är boken bra att ha för att skapa sig en bra bild över magin. missförstå mig inte jag tycker M&M är en bra bok men den saknar det viktigaste, själva förklaringen hur alkemi, ritualer mm. fungar inne i spelet. tärningar skapar inte hälften så bra stämning som beskrivningar och rollspelande.