Nekromanti Vitulvs Game Room!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har äntligen fått tag på ett Game Room. I huset jag och tjejen bor har jag fått kontrakt på att hyra ett garage, och det är inte vilket garage som helst, utan jag har både parkeringsplats ute (där jag har bilen), parkeringsplats inne (där jag har mitt spelbord) och ett loft där jag har förvaring och workshop!

Just nu är mitt Game Room dukat för Warhammer 40K, men det finns både plats och prylar för att köra rollspel, brädspel och vad man nu känner för. Så well... nu har jag en spelhåla där man kan samla grabbarna och lira, dricka bärs och ha allmänt trevligt, och dessutom ett hobbyrum där jag har fritt fram att bygga modeller, måla etc. Alla mina nördgrejor är lätt tillgängliga med tanke på att jag har gott om förvaringsutrymme. Bifogar lite bilder.

Det som återstår är att skaffa lite sköna mattor, kanske en soffa, ett litet kylskåp för bira och att riva ner den förre innehavarens sportplancher från väggarna och ersätta med sexistiska fantasyposters och neofascistisk imperiepropaganda (For the Emperor!).

Attachments

Vitulv

Bara en bild till (den finns med i första inlägget

Måste lägga bilden i ett nytt inlägg eftersom filhanteraren bara tillåter två filer.

Attachments

tull

Hero
Vitulv said:
Det som återstår är att skaffa lite sköna mattor, kanske en soffa, ett litet kylskåp för bira och att riva ner den förre innehavarens sportplancher från väggarna och ersätta med sexistiska fantasyposters och neofascistisk imperiepropaganda (For the Emperor!).
Åhhh Vitulv du vet verkligen hur man får ett litet kallt och blått nördhjärta att smälta! :gremsmile:
Ser ut som du har grymma möjligheter till ett bra spelrum. Glöm inte att sätta upp en tavla på den riktiga härskaren också.

Får man tipsa om tavlor/posters liknande dessa:
Rysk vikinga målning
nordisk romantik

Fy fan. Är verkligen avundsjuk. Lova att du har "öppet hus" någon gång så vi enkla dödliga och ofrälse får möjligheten att stå utanför rummet, titta in, beundra det.

Vitulv

Persson said:
Vitulv said:
Åhhh Vitulv du vet verkligen hur man får ett litet kallt och blått nördhjärta att smälta! :gremsmile:
Ser ut som du har grymma möjligheter till ett bra spelrum. Glöm inte att sätta upp en tavla på den riktiga härskaren också.

Får man tipsa om tavlor/posters liknande dessa:
Rysk vikinga målning
nordisk romantik

Fy fan. Är verkligen avundsjuk. Lova att du har "öppet hus" någon gång så vi enkla dödliga och ofrälse får möjligheten att stå utanför rummet, titta in, beundra det.
Du får komma Persson, det är lugnt. Du kan till och med få en bärs, eller en whisky. Men de där målningarna är för classy. Jag vill ha pulp! Nakna kvinnor! Våld och höftskynken!

Ymir

Liten kantbaron
Re: Nitpick [Sorry]

Bara så du vet, "vikingamålningen" är inte en vikingamålning, den heter "Knight at the Crossroads", och tvärtemot vad säljaren säger har den inte mycket med vikingar att göra; allting i termer av kläder, utrustning etc på bilden är snarare av centralasiatiskt påbrå. Bilden ifråga illustrerade för övrigt omslaget till den utmärkta och supernördiga boken "Warriors of the Steppe - A Military History of Central Asia".

- Ymir, kommer antagligen bjuda på den själv

Här är en redig bild för dig som spelar Space Marines!

Jag är f.ö avundsjuk på dig som har en egen spellokal! Fan vad gött att kunna spela när man vill utan tanke på att störa någon!
Får man fråga vad det kostar dig att hyra stället?

solvebring

Superhero
Fan vilket schysst garage! ... Ja, eller jag borde kanske säga "Fan vilket schysst spelrum!" för det är egentligen det jag syftar på. Att man kan ha en bil därinne ger jag ju blanka fan i. Spel är ju helt klart viktigare - i alla fall klart mycket ballare. Damn! Nu vill ju jag också ha ett najsigt garage, biljäveln står ju ändå mest utomhus.

Nåväl, vill gratulera dig till najsigheten. Det där loftet tycker jag ser speciellt trevligt ut. Att kunna ha ett litet kontor/pysselplace och extra förvaring är ju hur bra som helst.

Det tycker jag låter som en bra idé. Upp med oldschool posters! Smaklösa, enformiga prylar som Vallejo passar nog dina ändamål ypperligt. :gremwink:

Avundsjuk man blir. Skulle behöva någon ateljé eller dylika. Mitt data/hobbyrum här i lägenheten är ju alldeles för litet, plus att det är så där rent och uschligt och man måste ta hänsyn till familjen och kan inte bröta på som man vill...

Well, congratz, Vitulv!

Basenanji

Postd20modernist
Jag blir inte ett dugg avundsjuk.

Tvärtom glad över att slippa sitta i ett trångt kyffe där man antingen svimmar av den odör som uppstår när fryntliga, ölpåverkade medelålders män sitter och fnittrar åt det oväntade resultatet i en omgång Warhammer 40k – eller sakta somnar in av koloxidförgiftning tack vare Bernta som strax utanför världarnas krig varvar sin ombyggda Amazon till nya, oanade höjder.

Men eftersom det här är rollspel.nu får jag väl sälla mig till de andra nördarna och framslippa ett grattis.

Ur mungipan.

/Basse, sjuttironitalist som har repat halva sitt liv i såna där lokaler i garage.

solvebring

Superhero
Basenanji said:
Jag blir inte ett dugg avundsjuk.

Tvärtom glad över att slippa sitta i ett trångt kyffe där man antingen svimmar av den odör som uppstår när fryntliga, ölpåverkade medelålders män sitter och fnittrar åt det oväntade resultatet i en omgång Warhammer 40k – eller sakta somnar in av koloxidförgiftning tack vare Bernta som strax utanför världarnas krig varvar sin ombyggda Amazon till nya, oanade höjder.

Men eftersom det här är rollspel.nu får jag väl sälla mig till de andra nördarna och framslippa ett grattis.

Ur mungipan.

/Basse, sjuttironitalist som har repat halva sitt liv i såna där lokaler i garage.
Hahaha! Klockrent. Du författar en del av materialet i de där Dassböckerna, va?

Det du beskriver är ju för tusan tjusningen med ett hobbyrum/ateljé/replokal och sådant. Det är ett kyffe där man kan vara lite fri och spartansk. =) Du har ju missat hela tjusningen med dunkla källarlokaler och garage. Varför jag t.ex. vill ha en ateljé eller studio är dels för att kunna jobba ostört, jobba hur och när jag vill - men främst för att slippa ta hänsyn, slippa städning (hittar prylar bäst där jag lade dem senast) och sådant. Vill jag ta en öl, bli hög på thinner, kleta olje- och akvarellfärg överallt, så ska/vill jag kunna göra det också. Ruttet värre så har jag dock inte råd med fler hyror som det är nu.

... Jädra kinkgubbe! :gremwink:
Du låter iof uschligt avundsjuk...