Nekromanti Vitulvs tusende inlägg

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Den 23:e december år tvåtusen. Klockan var tre minuter över tio på kvällen och det var knappt två timmar kvar till julafton.

Tretton minuter senare skrev han sitt första inlägg .

Det var så det hela började mina vänner. Jag förväntar mig inte att ni kommer ihåg det, för jag gör det knappt själv.

Jag har länge tyckt om rollspel, även om det har tagit sig uttryck på olika sätt. Från att leka med He-Man-gubbar (fast jag hade bara onda gubbar - Skeletor och Hordaks anhang. Ni vet ju hur mycket jag tycker om monster) till att syssla med amatörteater under flera år (det hade ni ingen aning om). Från att spela tidiga verioner av DOD och Mutant, till att hamstra Eon-moduler. Idag har jag fallit tillbaka och börjat bejaka det som innerst inne alltid varit det viktiga - lekfullheten, kreativiteten, sagan och samspelet.

<center>Där torngran hög än växa, och grenar fläta tak
Där klippblock resa höga, och dölja vårt gemak
Där daggen skyler mossan, i evig silverskrud
Där hornstöt ifrån forno, ekat med sitt bud
</center>

Viljan att berätta något har alltid legat mig varmt om hjärtat, liksom att få något berättat för mig. Sagans värld är för mig en tillflyktsort liksom en spegel av vår verklighet. Jag har en saga för var och en av er där ute i vintermörkret. Och jag vill ta del av era sagor. Av era berättelser.

<center>Där slog vi sagans runor, i gudagammal sten
Där göt vi vår magi, i eldens röda sken
Där smidde vi de vapen som snart skall dras igen
Där kväda vi i skymning, och väcker gårdagen
</center>

Så nu, tre år senare sitter jag här, en mörk vinterkväll och tänker tillbaka på den saga som har berättats genom åren. Det virrvarr av berättelser som sjungits ur skalders strupar. Det skrivna ordet som förmedlat en berättelse som är så levande att den i våra lekfulla sinnens domäner tagit sig form av äventyr och kampanjer. Som utvecklats av rollpersoner och spelare tillsammans.

<center> Där skogens mjuka mossa, har givit oss en säng
Där står trollens mörka skogar och älvans blomsteräng
Där hammarslag har tystnat och ässjans eld är släckt
Där väntar sagans väsen, som gjallarhornet väckt
</center>

Mina vänner, er kreativitet och er fantasi har varit mig till stort nöje under åren. Sluta aldrig med det ni gör, även om vår hobby tynar bort och blir till en bortglömd oas i en öken av vardag.

Jag finns alltid där för att lyssna till er saga, och jag kräver inget i utbyte.

er Vitulv

Foggmock

Myrmidon
Sentimentalt och så, så rätt. Det är nästan så man blir tårögd, eftersom de sjunger vackra julsånger på Fame Factory i bakgrunden (ja, jag erkänner, jag ser skiten, men det är BARA för att Pauline är med!).

Rocka på så hårt det går, så kanske vi ses på någon övning under 2005.

Foggmock - som rycker in till Kallinge Januari 2005 och skulle vilja köpa Pauline av TV3

walium

Ganska töntig, faktiskt
walium saluterar dylik skaldekonst

Vitulv sturskast av svear kunnig krigarsjäl
Urnordisk ungersven rättrådigt rytande vägleder vikingar
Blicken brännande, hjässan hårlös, bringan bred
I Trudvang han traskar, leder laget, visar världen
Vitulv ristar runor raskt, forumets främste kämpe
Guddom i grötrock, Tors like svärdet skymningsglänsande

Ja, ja jag försöker i alla fall. :gremtongue:

Vitulv

Haha, lysande! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Feuflux

omjonasson.se
Välkommen till 4-siffriga klubben

Sagan om Vuffe och Fuffe (gammal vrålrutehumor) och deras strid mot snömonstret:

Vuffe den mäktiga krigarn
Fuffe en magiker grann
gavo sig ut för att dräpa
snömonstret faktiskt minsann

Anlände så strax till grottan
stanken låg tät som spenat
hjältarna såg på varandra
kastade så en granat

Monstret var dock inte hemma
hjältarna tog ett beslut
vände och gick andra hållet
och där tog visst dikten slut

Johan K

Gammal & dryg
Grattis !

Se där ja, 1000 inlägg ! Det är väll bara att grattulera !
Kommer knappt ihåg hur det var när jag skrev mina första stapåplande steg... Men vad jag därimot vet är att jag är förbaskat glad att man är kvar här !!
För jäklar va´trevligt man har haft & har det här & man har fått mycket vettigt härifrån !

Vitulv

Hahaha, jag som älskar granater! [NT]

Vitulv

Asså...

...det där blev rätt smörigt. Jag satt och lyssnade på soundtracket till Sagan om de Två Tornen. Jag vill ju inte att ni skall få fel bild av mig så jag förtydligar lite;

Det jag ville säga var typ att ni är bitches, men ni är mina bitches.

Rock on

- Vulf

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men...

...vad är det för fantasifoster du byggt upp. Det kan bara vara ett tecken på allt för upphetsat te-drickande.

Nej, men... Jag gratulerade inte förut, så jag gör det nu. Grattis min lilla gosiga snövita vargunge... :gremsmile:

Vitulv

OMGWTFBBQ! GOSIG?! [NT]

Rickard

Urverk speldesign
Japp, jättegosig

Jag vet inte.. "Grattis" verkar lite konstigt att säga bara för en sådan sak som att du skrivit ett visst antal inlägg.. Jag får väl glädjas över din kunskap och erfarenhet du tydligen fått från forumet.. Antagligen har din insikt om att du fått det gjort dig mer aktiv, för jag tycker jag ser dig mer idag på forumet än för något (halv)år sedan..

"Jag finns alltid där för att lyssna till er saga, och jag kräver inget i utbyte."
"Vitulv Lyssnaren"? Nähe du.. "Vitulv Skalden" är mer passande och du skulle bara våga hålla käft.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color], kramgo

PS. Det har varit trevligt att lära känna dig DS.