Nekromanti Vrickade ideér

Nalle med AK4

Swordsman
Var hälsade allihopa, jag har fått några mer och mindre vrickade ideér som jag gärna skulle vilja dela med er.

Det skulle vara tuff om man lade in någon sorts gerillatrupp som taget ligger i krig med jorden, och som har tagit över månbaserna och krigar för fullt om mars. De tror på något i stil med rymdbasernas befrielse från jordiska myndigheter, eller något sånt.

En annan häftig grej vore en rebellisk gerilla-poet (!) rörelse, som via cyberrymden sprider sina alster, om konspirationer och att regeringen är dumma och korrumperade å så...
(Dark Beret Duo:kolla på Tee-vee/images/icons/cool.gif)

Tja...det var väl allt.
Nalle. Usch, jag har för många fönster öppna!

smaffy

Hero
Re: Vrickade ideér - ja

detdär med att befria mars är dödfött.
teknologin för rymdstrider är inte tillräkligt.. fläskig ännu. var får terroristerna sina rymdskepp ifrån? det är pengar som gäller i ett rymdkrig - inte muskler! dessutom, var ska rollpersonerna komma in i det hela? jag kan bara se kassa b-äventyr i stil med nån lågbudgetversion av james bond i rymden framför mig. lägg ner den iden!

detdär med gerillapoeten är däremot ganska tufft. fast, sånnt finns väll redan? och vad är det nya??

näe, om du pumpar upp äventyren i stilen med att de ska rädda världen så kommer det bara att bli inflation. kör med dyster, drågmissbrukande, marknära pseudo-cyberpunk i stället.

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Vrickade ideér - ja

Ja, det där med månen och mars är ju rätt uttjattat, det håller jag med om. Men jag gillar den faktiskt ändå. Jag tänkte inte att rollpersonerna skulle rädda världen, snarare skjuta ner några upprorsmakare eller sabotera lite stationer.
Inte vara hjältarna som klarar skivan.
Finns dett gerillapoeter? Jag vet inte, det är väl lite som underground-musik fast coolare.
Nalle