Nekromanti Vrimzikiel

aggetheone

Veteran
Någon som använt honom i någon kampanj?... Såg att Nattens ängel gjorde det... men hittar inga stridskonstvärden för honom.... Någon som har några idéer på tekniker han skulle kunna behärska?

Pendragon

Swashbuckler
Någon som använt honom i någon kampanj?... Såg att Nattens ängel gjorde det... men hittar inga stridskonstvärden för honom.... Någon som har några idéer på tekniker han skulle kunna behärska?
Han har dykt upp i vår kampanj lite då och då, men han har inte varit en direkt strids så mycket då. Mer ett avskum i allmänhet.
Eftersom han är en cirefalisk ädling är nog cirefalisk fäkttenik på sin plats. Stridsakademiträning med rundsköld, celancald och radard är också rimlig.
Är han mindre stridis duger Drill med (närstridsvapen) gott.

/Joel

Jaggernaut

Hero
Någon som använt honom i någon kampanj?...

Jag har haft med honom i min egen kampanj - Det Blödande Ögats Förbannelse, vilket vi inte har spelat klart än och har inte skrivit klart det heller. Har kommit 40 sidor på väg till målet + spelledarpersoner och lite annat sådant men eftersom jag är så väldans lat :gremlaugh: så kommer det att dröja innan jag skriver klart det, långt efter att vi spelat klart kampanjen.

Hjalle

Swashbuckler
I kapitlet Krigsföring i Cirefalier säger Ezori till herrn i fråga att han "'må ha varit min bäste elev..'" och senare i kapitelintrot står det ''...kände Vrimzikiel genast igen sin vapenbroder från akademin, Rhazcom Manzirr." Av detta kan man tolka att Vrimzikiel är mycket skicklig med vapen. Eftersom det framgår tydligt att han gått på en fin akademi så är nog hans stridskonst 'minst' Cirefalisk fäktteknik. Sedan vet jag att ni gör som ni vill med ert Mundana, jag med för den delen, men officiellt så.

-Hjalle, oofficiell.

Ymir

Liten kantbaron
Vrimzikiel dök upp i vår kampanj långt innan "Cirefalier" fanns utgiven. Då är det eh...ganska svårt, att förhålla sig korrekt till den :gremsmirk:

- Ymir, påpekar

Pendragon

Swashbuckler
Nja... nu ger ju just den texten intrycket av att både Rhazcom och Vrimzikiel har varit elever hos Ezori, och då knappast Rhazcom Manziir behöver ens Ezori som lärare i personlig strid (det sköter nog familjen Manziir internt) så rörde det sig nog snarare om undervisning i krigsföring. Det verkar ju trots allt vara det som Vrimzikiel (tror sig) ha besegrat sin gamle mästare i.

Fast nu verkar han dessutom ha spöat skiten ur Ezori personligen också, så han kan mycket väl vara elajt på att slåss.
Dock inte lika elajt som Nicoz Mehzinor... :gremwink:

/Joel - får skriva en liten krönika om Vrimzikiels öden i "Mörkrets hjärta".