Nekromanti Vrimzikiel

Magnus L

Hero
Jag skulle bli mycket glad om Neogames kunde lägga ut nått litet pdf-dokument om Vrimzikiel och hans upprorshär. Det skulle bli ett mycket långt och bra inslag i kampanjen.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Vrimzikiel= Död här hemma

Tja, i vår kampanj är han iaf död sedan länge. Han och hans armé besegrades i ett pass vid Mitheraskogen av samlade styrkor från Asharien och Caserion, någon gång kring 1515 sabrisk tideräkning. Är lite osäker på årtalet, men min rollperson fick iallafall höra talas om händelsen då hon studerade på Dwyrryd Coleys svärdsakademi i Marek Pomian, och det var iaf ett par år efter Eons Default-tid(1512).

- Ymir, vars kampanjer påverkar varandra i ett Mundana som lever och rör på sig.

Happypuppie

Veteran

Måste det vara samma i alla världad..
Om jag dödar Jargus, så dör han ju inte din kampanjvärld

Bara för att störa

Lucky up

Morollan

Veteran

Jovisst är han död alltid. Efter att han och hans upprors här på ett mycket listigt sätt plundrat och brännt Jarla fick Asharien nog och en här bestående av framförallt Ashariska och Caseriska soldater belägrades och intogs Vrimzikels hemliga borg i bergsmassivet norr om Asharien. Att borgen hittades berodde mycket på en grupp modiga äventyrare.

Oceanliner

Warrior
Att plugga historia suger ju så min fråga är:

Hur håller du reda på hur ditt Mundana ser ut efter alla förendringar?

Själv skulle jag lätt få det problemet om man inte liksom nollställde allt inför nästa kampanj. Är ju svårt nog att hålla reda på petitesser som vilken frijarl som blev hängd osv.

- Jonas
<A HREF="http://home.swipnet.se/circle" target="_new">http://home.swipnet.se/circle</A>

Azagthoth

Myrmidon
Re: Att plugga historia suger ju så min fråga är:

Nu brukar jag iofs också "nollställa" de officiella världarna med varje spelgrupp. Men problemet du nämner existerar ändå inte, då det givetvis förs "dagbok" över vad som händer i världen. Väldigt detaljerat kring vad spelarnas rollpersoner sysslar med, men övriga världen står ju inte still så viktiga händelser förs det bok på.

När jag är spelledare i alla fall, jag tycker nämligen om att bokföra liknande ting...

/Azagthoth