Nekromanti VtM, Sabbat kampanj - Mindstorming

w176

Förlorad dotter
  • Nyligen omfamnade vampyrer.
  • Ibitza och överiga partyöar i medelhavet.
  • Nutid (eller det ska i alla fall finnas mobiltelefoner)
  • Vauderi=Kärlek.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Något i still med följande: En carthagisk Malkav och fenicisk Lasombra hade vid 600 före kristus en lång kärleksrelation, men hip som hap så blev den ena av dem slagen i torpor och dumpad i havet, varvid den andra faller i frivillig torpor i väntan på sin älskade.

Nåväl, snabbspola till nutid och de börjar båda två vakna till liv så sakta och med det här händer såklart skumma grejer, folk börjar dansa ihjäl sig, en grupp barn går unisont ut och sjunger en sång på gammelgrekiska, folk börjar gråta blod OCH blodsband börjar bete sig konstigt, riktigt riktigt konstigt. Som att man kan dela sinnen mellan dem och ens känslor förhöjs och förvrids.

Sen, för att göra saker och ting värre, skulle biskopen i trakten såklart skicka ut spelarna att lösa problemet :gremwink:

Cybot

Mest spelbar
Man kan ju tänka sig att de har blivit shovelheadade som kanonfoder för att användas mot någonting (en toreador cell?) och överlevt.

Deras sires är upptagna med att utnyttja det maktvakuum och istället så är det en bunt traumatiserade nya vampyrer (att bli shovelheadad och sen använd som foder är ganska traumatiskt) utan övervakning, en värld där alla sensationer är starkare, alla färger är klarare och natten är som dag (och där Ibizas mänskliga befolkning följer vampyrernas rytm. Sover på dagen och festar på natten).

Det är ju som upplagt för en Beach Episode!

w176

Förlorad dotter
Grymt! Tematisk gillar jag att "antagonisterna" är inne på samma tema som protagonisterna. Det här skulle jag definitinvt kunna tänka mig använda.

w176

Förlorad dotter
Ja! Helt klart ska det vara en beach episode, och jag tror att det tematiska jag vill ha fram med att använda typiska partyöar i medelhavet för kampanjen är likhetem mellan unga människor ut kontroll festandes och unga sabbat vampyrer, utan kontroll, festande.

cogitare

Swashbuckler
w176 said:
När vi skapar rollpersoner kommer alla få definera sina relation till de andra rollpersonerna genom vilket sätt dom älskar dom andra på.
Jag vet inte om du har några nWoD produkter men i Mirrors finns det ett system som i stort sett låter dig göra detta med lite mekanik kopplat till det också. Report and Relationship har jag för mig att de kallar det för. Kanske vore något att kika på om du har tillgång till boken och som kan ge dig uppslag i varje fall.

Vaudelaire har ju sina egna systemlösningar men det här kan kanske komplettera.

Personligen har jag alltid haft lite svårt för Sabbath-kampanjer. Troligen för att de vi prövat på slutat i förskräckelse då spelare mest sett detta som ett sätt att leva ut allt bus de inte får/kan göra i kampanjer där man skall vara mer hjältetyper (inkluderat "vanliga" Camarilla kampanjer faktiskt). Så jag kan nog inte hjälpa dig så mycket.

Men eftersom du siktar in dig på partyöar som Ibiza så skulle jag nog fundera på att förlägga spelstarten till 80-talet för det är ett så glättigt och ballt årtioende EMM.

Kärlek har jag aldrig riktigt undersökt i rollspel så där har jag inte så mycket att ge. Åter igen så kommer det ett nytta supplement till nWoD Strange, Dead Love under hösten som just skall ta upp temat kärlek i vampire om jag förstått det hela rätt. Kanske kan ge inspiration?

Cog.

w176

Förlorad dotter
Jag tror inte jag vill ha för mycket canon matial, varken regler eller annat att luta mig tillbaka på. Jag kanske tipsar spelarna om det om de är interesserade, men jag vill lämna saker ganska öppna.

När det kommer till att utforska teman kan det ibland bli destruktivt med för mycket pekpinnar eller för mycket info. Man tappar de egna utforskadet till viss del.

Cybot

Mest spelbar
Cogitare said:
Men eftersom du siktar in dig på partyöar som Ibiza så skulle jag nog fundera på att förlägga spelstarten till 80-talet för det är ett så glättigt och ballt årtioende EMM.
Neeej! Sena 90-talet! Trance, X, Amnesia när den var som bäst, Dansa till gryningen (eller strax innan gryningen i vampyrers fall)...

Martin Ferrer som Sabbat vampyr?
Ricardo Urgell som Anarch Baron?