Nekromanti Vulf skryter och bjuckar på tiles

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag blev sugen på att pilla med photoshop och gjorde några tiles till miniatures. Givetvis kan de användas till rollspelet också.

Håll till godo och kommentera gärna.

"Dark Passage"

Den här gjorde jag mest för att jag tycker om mörka korridorer med äkta "dungeon-känsla". Tycker själv att facklorna lämnar en hel del att önska. Men ljuset blev mysigt och golvet är rätt snyggt.

- Vulf

Vitulv

"The Pit"

"The Pit"

Jag var sugen på stup eftersom det inte finns några på de officiella brickorna. Stup är bra. Varelser med flygförmåga får helt plötsligt en tydlig fördel (vilket jag inte tycker att de hade innan). Dessutom kan man blasta folk och peppra dem med pilar över stupen.

Vitulv

"Pool of Blood"

"Pool of Blood"

Den här brickan är något för de (få?) som gillar att lira med odöda. Hittills tycker jag inte att D&D-minis har gjort de odöda horderna rättvisa, men nu får de äntligen en skön fördel.

Vitulv

"Archers Alley"

...och något coolt för bågskyttarna, som inte heller har fått den riktiga slagkraften de förtjänar.

Vitulv

"Trapdoor"

En variant av den första. Jag är lite sugen på att göra skitmånga av de här så att man kan bygga sig en cool dungeon med dem. Jag tycker att falluckan och spindelnätet ger en hint om vad äventyrarna kan råka ut för här.

Vitulv

Den var väl inte så überbra? Det är ju bara en korridor?

Kolla "Pool of Blood" istället :gremsmile:

- Vulf

Dimfrost

Special Circumstances
Jag syftade på både den och The Pit, som var de som hade kommit upp när jag postade. Korridoren är bättre på att blocka Line of Sight än typ Torture Chamber, och The Pit är lika öppen som Mushroom Tangle och bättre på att störa motståndarens frammarsch. Jag skulle hellre ha den än din dedikerade archertile om jag hade spelat ett ranged attack-band. :gremsmile:

/Dimfrost

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Coolt

Det har inte slagit mig att man kunde göra egna tiles! Hmmmm... måste fundera på vilka jag vill ha... och sen hur jag ska övertala dig att göra dem!

:gremlaugh:

M.

Vitulv

Re: Snygga !

Tack.

Ja, de är ganska svåra att göra. Man måste ha koll på photoshop om man ska få till det.

Framförallt så tar de väldigt lång tid att göra. Jag räknar med åtminstone två timmar per bricka. Hade det inte varit för att mitt internet låg nere i helgen så hade jag aldrig gjort dem. Otroligt vad mycket roliga saker man kan göra med datorn när man inte har möjlighet att slösa bort hela dagen framför forumet.

- Vulf

Troberg

Sinister eater
Re: Snygga !

Skitsnygga!

Om du dessutom gör dem i en skala där varje ruta är 300x300 pixels så kan du läga in dem i PaperFig. Du får inte bara ordning och reda, du får möjlighet att skriva ut dem i olika skalor och med olika stödfunktioner. Bra va?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Riktigt, riktigt bra!

Väldigt snygga tiles. Hoppas att du kommer att skriva ut dem till DanCon så vi får chansen att spela med dem.

Vitulv

Re: Riktigt, riktigt bra!

No worries, det har jag redan fixat. Men jag tror inte att jag kommer att skriva ut så många att alla får en uppsättning var. Pappret jag skriver ut på är minst sagt dyrt, för att inte tala om färgpatronerna till HP.

- Vulf

Troberg

Sinister eater

No worries, det har jag redan fixat. Men jag tror inte att jag kommer att skriva ut så många att alla får en uppsättning var. Pappret jag skriver ut på är minst sagt dyrt, för att inte tala om färgpatronerna till HP.
Något får mig att tro att någon på DanCon jobbar i en bransch där man kan smyga in en packe sådana utskrifter på jobbet och antagligen på en bra mycket bättre skrivare än en bläckis. Rätt gissat?

Vitulv

Paperfig [ANT]

Coolt, jag laddade ned paperfig för något år sedan, men fick det inte att funka :gremfrown:

- Vulf

Dimfrost

Special Circumstances

Jag föreslår att dessa tiles inte är tillåtna i turneringen. De är lite för bra för seriöst spel helt enkelt. Jag förstår att det inte var menat så, men så är det.

/Dimfrost

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Stimmt! (nt)

NT = Njutningslysten Tilläggsbiljett

Rising

Vila i frid

Dante har ju redan skrivit att vi ska spela med turneringsreglerna, och där står det angivet precis vilka tiles man får lira med.

Jag måste dock säga att jag börjar bli lite ointresserad av turneringen och är mer sugen på att spela något galet fyrmannaparti där vi kan lattja mer och mängula mindre.

Dimfrost

Special Circumstances

Jag vet, jag var rätt mängul i mitt inlägg. Ni får försöka ursäkta mig, det är magicrötterna som spökar. :gremblush: Om figurerna jag har beställt hinner komma lär jag ha något sorts 200-poängsband som jag skulle vilja testa utanför turneringen också, så nog kan det bli tid för sådant. :gremsmile: Jag tycker nästan att vi kan spela turneringen som direktutslagning, alltså kvartsfinaler direkt, för det finns ju så mycket annat man vill spela på DanCon, liksom. :gremsmile:

/Dimfrost