Nekromanti Vulfen

Vanarko

Veteran
Jag har, när jag spelade DoD spelat en vargman som jag trivdes mycket bra med. Jag vet att det finns en motsvarighet i eon, vulfen, men är det rimligt att spela en vulfen? och i så fall vad har den för längd, vikt, bil osv. Det är klart att det är upp till SL att bestämma, men jag är tacksam om jag får höra er åsikt.
MVH Vanarko

virus

Veteran

Jag har, när jag spelade DoD spelat en vargman som jag trivdes mycket bra med. Jag vet att det finns en motsvarighet i eon,
vulfen, men är det rimligt att spela en vulfen? och i så fall vad har den för längd, vikt, bil osv. Det är klart att det är upp till SL
att bestämma, men jag är tacksam om jag får höra er åsikt.

Intressant tanke. Själv kan jag svagt minnas att jag (eller nån annan) spelat en vargman i EDD, men kommer inte alls ihåg vilka värden dessa hade...

Nog tycker jag att en vulfen skulle vara ett intressant tillslag i en grupp av äventyrare, men rp som spelar denna kan få svårigheter om rp vistas i civiliserade miljöer... vulfen är trots allt en pälsklädd humanoid varelse med varghuvud, svans mm och kan ofta uppfattas som varulv eller liknande....osäker dock om det finns varulvar i mundana?

Det här med längd vikt och bil...
(jag antar du menar bildning lr?)
...står detta inte i beskrivningen av rasen(kanske det inte gör, kan inte kolla upp det just nu )
annars kan man höfta till med något och jämföra med människor eller tiraker så att egenskaperna passar med längd o vikt...
bildning står iaf inte och då kan man ju jämföra t.ex. med barbarfolken eller tirakerna...

// [color:white]virus</font color=white>

Virocon

Swordsman
Tills modulen kommer ut är det kanske en dålig idé då du inte känner till deras betéendemönster/respekt för livet/generositet och så. Dessutom kanske det inte är så säkert att gå in i städerna med en sådan...