Nekromanti Walking Tall

Honken

Hero
Jag vet inte om det är riktigt rätt forum, men för min del så klassar jag den filmen som Neotech inspiration.

Jag har just sett den och tycker den var bra, sådär stark 3 av 5 eller så. Vad jag gillar med den att det är en "old school" actionfilm. Det innebär att hjälten inte slåss mot övermäktiga datoranimerade aliens, eller att hjälten inte hoppar på vingen av en Sea Harrier som hoovrar ett par hundra meter ovanför marken.

Jag var för rätt skeptisk till filmen, då hjälten var som hjältar brukar, stora muskler osv... Men den kom ut som en skönt actionfilm.

För en liten resumé så handlar det om en kille som kommer hem efter att ha varit soldat i Amerikanska armén i 8 år. När han återvänder till ganska vanliga sömniga småstad USA så visar det sig att allt inte är som det var när han drog därifrån.

Mer tänker jag inte säga, utan ni får se filmen själva... :gremsmile:

/Honken

PS. Ändrade betyget. DS

chrull

Stockholm Kartell
flyttad [ant]

Det handlar om en film och inte alls om neotech. därför flyttar jag till kultur-forumet

chrull

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det den film som har mästerskådespelaren "The Rock" i huvudrollen och Johnny "Jackass" Knoxville i en biroll? Tillåt mig vara aningen skeptisk till hela spektaklet. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Är det den film som har mästerskådespelaren "The Rock" i huvudrollen och Johnny "Jackass" Knoxville i en biroll? Tillåt mig vara aningen skeptisk till hela spektaklet.
Se det från den glada sidan, efter att han började göra filmer så behöver man inte se honom så mycket inom brottningen längre. Jag kan inte fatta att de låtit en så tråkig brottare komma så långt.

Balderk

Swashbuckler
För att vara Off Topic så är ju The Rock cool som brottare (kanske inte den bästa i ringen dock, men hans mic skills är grymma)... Han är nog enda anledningen till att jag skulle se filmen, vilket jag tror jag ska göra (men jag är den första att erkänna att han inte är en bra skådis, bara cool).