Mogger
Hipsteranka
För länge sedan, innan internet, MMORPGs, snygg grafik och andra nymodigheter lirade vi sjukt mycket Warlords. Det var väl så nära vi kom att LAN:a gissar jag. Faktum är att vi brukade sia om en framtid där man där man kunde spela Warlords som något slags play-by-email... Men, framtiden blir ju aldrig som man har tänkt sig. Trodde jag. För någon vecka sedan, när jag var hemma och var sjuk tänkte jag att det vore kul att hitta någon Warlords-emulator (eller vad det heter) och hittade massa sidor, men....alla talade bara om nedslående nyheter om att hela spelet hade försvunnit i någon slags serverbyte. Men så kom jag över en länk:
www.warbarons.com
Det var ju inte Warlords, men väl en klon som visade sig vara förbannat kul! Svårt, men kul. Jag får stryk i varenda spel!
Så, frågan då, är det någon här som spelar Warbarons? Om inte så kan jag verkligen rekommendera det. Ett långsamt turordningsbaserat taktiskt old school spel med många bottnar.
Mitt användarnamn är Oberon.
www.warbarons.com
Det var ju inte Warlords, men väl en klon som visade sig vara förbannat kul! Svårt, men kul. Jag får stryk i varenda spel!
Så, frågan då, är det någon här som spelar Warbarons? Om inte så kan jag verkligen rekommendera det. Ett långsamt turordningsbaserat taktiskt old school spel med många bottnar.
Mitt användarnamn är Oberon.