Nekromanti Warcaft-rollspelet blir fristående

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Warcaft-rollspelet blir fristående
Rollspelet Warcraft kommer ut i en ny version. Denna är fristående från D&D, och väntas komma i april.

Gå till nyheten/notisen

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Frågan lyder...

Ja... nya regler eller OGL? Jag dristar mig till att hoppas på det senare personligen.

Eller... det kanske är underförstått att det ska vara d20 fortfarande? :gremshocked:

EchonCique

Hero
Re: Frågan lyder...

The D&D Warcraft® RPG is published under the Open Game License and is 100% compatible with the Dungeons & Dragons® revised 3rd Edition rules and the d20 System. The game setting features brand new core classes and prestige classes, including the scout and warlock

Japp. Förstår inte vad vitsen med nyutgåvan hos nytt företag när det är samma mekanik det bygger på. Skulle vilja drista mig till att konstatera att om man har första varianten av rollspelet har man även denna, förutom de nya 'fräcka' klasserna och lite feats och så.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Frågan lyder...

men det där är ju warcraft rpg. nu är det WORLD of warcraft rpg vi pratar om. eller?

chrull

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Men hua så trevligt...!

Spelade lite mysboffer i Warcraft i somras men då jag inte har D&D eller har kommit mig för att SRD-spela har jag inte ens funderat på att skaffa Warcraft innan... nu ser ju oddsen mycket bättre ut.

Vår grupp i Warcraft bestod f.ö. av en girig Rogue (nähä?), en Night elf nånting, Jugle Troll Barbarian (med lie och tur med crit...!) och så jag då, dvärgen med dubbla pistoler och gevär... och yxa... och stridsklubba... och sånadär molotovcocktails (fasen vad de var praktiska att använda på magiker!). Vi drev ett värdshus och äventyrade för att kunna bygga ut. Det hette Wyvern's head från den dagen då vi faktiskt kom hem med ett sådant huvud... :gremsmile: