Nekromanti Warhammer 40k

Minimoni

Homelander
Hallå. Ett bra tag sedan jag skrev något nu men ska försöka vara mer delaktig i de debatter som uppstår. Jag har i alla fall lite funderingar.

Jag har startat igång en warhammer 40k rollspels kampanj. Reglerna är delvis NeoGames ob system men en del är husregler. jag undrar om det är fler än jag ich min grupp som har kört WH40k som rollspel och hur gick det? Är det någon som har några äventyrs uppslag? Hittils har kampanjen flytit på riktigt fint men jag tror det finns risk att kampanjel blir lite väl mycket militär om jag inte lyckas få några nya fina uppslag :gremsmile:

Fråga gärna om ni undrar något om kampanjen.

MiniMoni

MrG

Swashbuckler
Har spelate W40K en gång som rollspel hos en kompis, han baserade det på Warhammer Fantasy RPG. Flöt bra, även om det nog varit bättre om fler av oss var mer insatta i världen :gremgrin:

Äventyret handlade om att transportera en staty och onda space mariens (tror jag, är en fem år sedan)... pratade om att få honom att göra konventsäventyr av det, kanske skulle ta upp det tjatet igen :gremgrin:

Slarn

Excentriker
En kompis till mig håller på att köra ett D&D-äventyr i barbarisk, vikingaliknande miljö. Senare kommer det att visa sig att Rp:na bor på Fenris, och de blir utvalda att genomgå de tuffa (grovt understatement) inträdesproven för att bli Space Wolves.

Minimoni

Homelander
hehe Nice start för en WH40K kampanj :gremsmile: . Min start var dock inte lika finurlig. Mina Rp fick börja bekanta sig med varandra och några slp på grund av att de tjänstgör inom samma grupp i Imperial Guards. Det är dock inte meningen att kampanjen ska bli 100% militär och om du har några fina äventyrsuppslag så är de mer än välkomna :gremlaugh:

MiniMoni