Nekromanti [Warhammer] Altdorfkarta (WIP)

Mogger

Hipsteranka
[Edit: Eftersom forumet inte längre tar emot större bilder lägger jag upp dem på min blogg istället:
http://revolverspel.blogspot.se/ ]

Eftersom det verkar saknas en riktig karta över Altdorf har jag börjat göra en. Med riktig, menar jag inte riktig, utan snarare en karta som ser ut att vara skalenlig. I förhållande till Magnus Seters jättekarta är det här snarare en liten resepamflett, och den visar dessutom inte hela altdorf. Och den är dessutom inte klar. Men, jag vill visa upp den ändå. Tanken är att jag ska märka ut de flesta av de lokaliteter som man hittar på iAltdorf (altdorfer.blogspot.se).

Attachments

Mogger

Hipsteranka
chrull;n9537 said:
Är det något fel på Magnus karta? :D http://altdorfer.blogspot.se/
Du läste inte inlägget va? :)

"Med riktig, menar jag inte riktig, utan snarare en karta som ser ut att vara skalenlig. I förhållande till Magnus Seters jättekarta är det här snarare en liten resepamflett, och den visar dessutom inte hela altdorf. Och den är dessutom inte klar. Men, jag vill visa upp den ändå. Tanken är att jag ska märka ut de flesta av de lokaliteter som man hittar på iAltdorf (altdorfer.blogspot.se). "

Alltså, nej, det är inget fel på Magnus karta. Tvärtom, den är fantastisk. Men den ser ser inte ut som en stad gör på riktigt, eftersom den baserar sig på en annan karta som inte heller ser ut som en stad gör på riktigt.
chrull said:
Måns said:

Mogger

Hipsteranka
Här är en närbild. Den visar "Inkwell" i Altdorf. Bläckbrunnen, som är stadens boktryckarkvarter, ligger i hantverksområdets västra del.
Den som kan sin Warhammer känner igen det mesta. Jag kommer inte att addera så mycket själv, eftersom Altdorf redan är fullproppad med lokaliteter från moduler och annat. Jag hämtar alla platser, gatunamn m.m. från Seters iAltdorf-karta. För mig blir staden oerhört mycket mer levande om jag kan förstå vad det är som avbildas. Så här ser städer ut, typ. Rader med byggnader som skapar kvarter, innergårdar torg, gator och gränder.

Attachments