Re: The Enemy Within
The Enemy Within
Alla som spelat det tycker visst att det är ett väldigt bra äventyr. Men jag måste säga att jag blir lite skraj när jag ser hur ofantligt stort det är. Hur långt tid tar det egentligen att spela igenom det?
Det tar lång tid. Givetvis beroende på hur ofta man spelar men man får nog räkna med mellan 6-18 månader. Det varierar väldigt mellan olika spelgrupper har jag märkt, säkert mycket beroende på spelstil.
Realms of Sorcery
Hur då omtvistad? Innehåller den kontroversiella regler eller?
Många tycker den närmar sig WFB för mycket. Det är också lite tveksamt med höglevelmagiker. Det ansågs redan i princip omöjligt att bli level 4 (max i regelboken) men nu inför man level 5. Känns onödigt och krystat.
Fanzinet Warpstone
Vad kan du mer berätta om denna tidning? Hur ofta ges den ut, vad kostar den och hur tjocka brukar nummren vara?
Som de flesta fanzin så utvecklas och förändras den ständigt. De senaste numrena är tjocka, använder pytteliten font, i A4 format och textmängden motsvarar med lätthet en vanlig modul till de flesta spel. De är rätt dyra om man lyckas hitta dom i handeln i Sverige vilket kan vara svårt. Men det borde bli lättare eftersom Hogshead har tagit över distributionen (de är dock inte ansvariga för produktionen).
Den kommer ut 3 gånger per år.
Du kan läsa mer här:
http://www.warpstone.darcore.net/
Warhammer noveller
Hur är de då? Jag har fått intryck av att de egentligen är ganska så sunkiga.
Kvalitén är varierande men största delen är rätt dåliga. Men är man fast i världen så...
Berätta gärna om era Warhammer upplevelser och vad ni tycker om systemet.
Systemet gillar jag egentligen inte alls. Det jag gillar är världen och jag har haft många fina stunder i den, både som spelare och spelledare. Har använt många olika regelsystem till världen men oftast är jag för lat och använder reglebokens system även om jag inte gillar det.
Är det någon som vet var man kan ladda ner rollforumlär?
Från Hogshead hemsida givetvis! Det finns lite annat kraffs där också:
http://www.hogshead.demon.co.uk/freebies.htm