Rapport efter ett par veckor
Så, nu har jag spelat klart min free trial-tid.
För det första så funkade Mac-klienten aasdåligt för mig, med avseende på grafiken. Min hårdvara borde gott och väl vara tillräckligt - jag har en MacBook Pro från i våras - men jag fick köra på typ 800x600 för att få flyt. I princip.
Till slut installerade jag Windows med Bootcamp, så nu kan jag köra MacOS eller WinXP efter stundens behov. Och gissa om jag ska utforska spel jag inte kunnat köra tidigare!
Med Win-klienten gick det bättre, högsta grafikinställningarna for the win.
Spelet är snyggt och mer "seriöst" än Wow, på bekostnad av lättsamheten. Det är liksom svårt att ta alver och mörkalver på allvar. Extremt emo. Men greenskins är underbara, och kaos går bra att stå ut med.
Problemet är väl som vanligt att spelet är mer begränsat och mer enformigt än Wow, vilket är trist. Samtidigt gör det det det gör mycket bättre. Framför allt PvP, som känns mycket mer som att man spelar ett seriöst krigsspel i fantasymiljö än WoWs cartooniga sportevenemang.
Sen håller jag med Krank i att det är helt stört att inget spel har rippat City of Heroes/Villains sidekicksystem som gör att man kan spela tillsammans även om man har skilda levlar. Det har alltså inte det här spelet heller.
Men anyway, jag kommer att ge spelet en månad åtminstone, och se hur det känns när det får lite mer tid på sig.