Nekromanti Warhammer Path of the Damned?

Phelan

Hero
Så... har införskaffat Warhammer FRP (nya upplagan) och börjar väl så smått fundera på vad för kampanj man kan tänka sig att roa sig med inledningsvis. Ska jag göra något själv eller ge mig på köpeäventyr nu då fritiden är något man har mindre av? (Arbete är ett aber - det ger pengar men inte mycket tid att göra något vettigt av dem.)

De två första delarna av trilogin Path of the Damned (som väl har introäventyret i regelboken som prolog, dessutom) finns ute och den tredje är på väg. Någon som har spelat eller läst dem och har något snällt eller elakt att säga om dem?

(Innan folk föreslår Enemy Within så tror jag att åtminstone någon av spelarna är bekant med den, om inte annat så kan den få vänta tills spelarna blivit varma i Warhammerkläderna.)

Mvh / Phelan

Jag har börjat spelleda den första delen, och läst båda som har kommit ut. Det är en helt ok kampanj, Ashes of Middenheim är ganska linjärt, men Spires of Altdorf är mer fritt för RP att ta sig fram den väg de vill gå, dvs, inte så styrt. Jag har även hört att tredje delen Forges of Nuln skall vara på detta sätt.

Jag tror ingen av er kommer utbrista WOW! om denna kampanj men ni kommer inte ha tråkigt heller, jag skille vilja säga att den helt enkelt är bra.

Om du inte vill spela en kampanj, så kan du kolla in de 6 fristående äventyren i Plundered Vaults, och där föreslår jag varmt äventyret "Sing for your Supper" som var mycket skönt.

Phelan

Hero
Ok, tackar, såg nån liknande kommentar på Warhammers egna forum kring linjäriteten i första kontra öppenheten i andra. Då får man väl öppna kassaskrinet igen då... Just ja, lämpligt antal spelare och hur erfarna karaktärer?

Mvh / Phelan