Nekromanti warhammer turnering

King Kromm

Hero
Kom på en sak, hade det inte varit ganska ball med en warhammer FB turering nån stans... gärna på västkusten. Anordnas sådana(om man bortser från konvent då...) nånstans?? Jag skulle gärna gå på ett sådant, eller till och med kanske kunna hjälpa till och arrangera.

/King Kromm

Krellh

Warrior
Föreningen som jag är ordförande i kommer med största sannolikhet att fixa diverse turneringar i exempelvis WHFB, 40K, Necromunda, etc under sommaren.
Vi finns förresten i Göteborg, och det om något är ju på västkusten ;-)

/Tobbelobbe

Shadar Fal

Veteran
warhammer turnerings problem

Trevligt att det finns folk som spelar Warhammer här på forumet. Jag håller på att arrangera en warhammar kampanj men det är inte det jag vill ta upp just nu efter som jag bor i Jönköping och kampanjen är igång.

Därimot vill jag belysa ett problem som existerar i warhammer just nu enligt mig. Lagen med arme lista är så FETT mycket bättre än lagen utan. Som det ser ut nu så går 4 av 4 orc spelara vidare till slutspel och jag lovar att det är inte bara för att dom är bra spelare eller har grym flyt. Tyvär har vi ingen Empire spelare hos oss men om någon varit med hade den personen sannoligt varit ganska gjuten för slutspel.

SÅ dom personer som spelar lag som det tar lång tid för att få armé listan kommer att ha stora problem ett tag framöver, ett sådant lag om jag får gissa är Lizardmen eller Chaos Dwarfs.

Är det någon som vet hur spelandet brukar vara på Lincon, Jag tänkte ställa upp i år (om jag hinner måla klart min armé (läs orkar)) och vad för motstånd brukar man få? Håller dety någon klass alls?

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.

King Kromm

Hero
Re: warhammer turnerings problem

Hur gör du när du kör en kampanj? gruppspel och sedan slutspel?? beräta gärna hur, skulle vilja köra en hemma med polarna... e 5st med armeer, inte för att alla e färdiga...

/King Kromm

Sir__Jake

Veteran
Re: warhammer turnerings problem

Jag spelar Empire och säger det att i den lokala kampanjen i Habo har jag bara åkt på spö av Orc n' Goblins.

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!