Så får börja med att erkänna att waterworld är, enligt min mening, en fantastisk film. Jag har länge velat göra ett rollspel baserat på världen och har nu börjat samla alla tidigare anteckningar och lägga in dem i någon form av design. Till att börja med så har jag använt mig av en massa AI-genererade bilder för att kunna få fram rätt känsla.
Så jag presenterar Waterborn: A post-apocayptic RPG set in an endless sea
Tänker att jag ska försöka lägga ut lite frågor och info om hur det går här.
Fråga 1:
Hur klingar namnet, Waterborn eller är Endless Sea bättre?
Fråga 2:
Vilken känsla får ni av ovan framsida? Något ni känner att ni blir sugen på att spela?
Fråga 3:
Vad skulle ni vilja spela i en sådan setting (starkt inspirerad av waterworld fast lite mer scifi).
Fråga 4:
Vad är det ni snabb skulle vilja kunna läsa om spelet för att få en uppfattning om det är något ni skulle vilja spela, t.ex. från baksidan eller första sidorna.
Så jag presenterar Waterborn: A post-apocayptic RPG set in an endless sea
Tänker att jag ska försöka lägga ut lite frågor och info om hur det går här.
Fråga 1:
Hur klingar namnet, Waterborn eller är Endless Sea bättre?
Fråga 2:
Vilken känsla får ni av ovan framsida? Något ni känner att ni blir sugen på att spela?
Fråga 3:
Vad skulle ni vilja spela i en sådan setting (starkt inspirerad av waterworld fast lite mer scifi).
Fråga 4:
Vad är det ni snabb skulle vilja kunna läsa om spelet för att få en uppfattning om det är något ni skulle vilja spela, t.ex. från baksidan eller första sidorna.