Nekromanti We are GURPS

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,787
Location
Helsingborg
"We are the GURPS. Existence as you know it is over. We will add your worlds' and characters' distinctiveness to our own. Resistance is futile"

Har precis vaknat efter att ha kört en långkörare i en rollspelsvärld konstruerad av vår rollspelsgrupp. Ett ljushuvud i gruppen tyckte att det skulle vara mycket enklare om man adapterade världen till GURPS systemet, så vi körde en testsession.

Men Ack dessa generiska rollspelssystem.....assimilerar våra rollspelsvärldar och gör dom en aning tråkigare..... Enligt mig alltså. Allt förutom självständigheten finns kvar. Men ändå känns det som om något saknas....det blir.....generiskt.


Vad än andra tycker så finns det en charm i att rolla 4 T12:or för sitt smygtest när man ska infiltrera Und-Autarkens palats.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
8,051
Location
Barcelona
Det finns en förtjänst med GURPS och SJG, och det är inte spelsystemet. det är dom faktaspäckade och välgjorda supplementen. Jag har säkert ett tiotal GURPS-böcker hemma, men äger inte Basic set och har inga planer på att skaffa det.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
GURPS är ju väldigt generiskt... undrar varför dem gav Discworld just GURPS reglerna (om de nu har tendens att göra saker tråkigare)? GURPS fördelar är ju att man inte behöver lära sig fler än ett regelsystem.
 
Top