Nekromanti Webapp till brädspelet Dust

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eftersom jag inte kan räkna huvudräkning snodde jag just ihop en liten simpel kalkylator för produktionspoäng i spelet Dust.

Den är byggd främst för att funka i iPhone och iPod Touch, men har inte testats på något annat än en iPod Touch 2nd gen (dvs inte med den nya skärmen...). Den ska funka bra både i porträttläge och horisontellt läge.

Man för in antalet energikällor, fabriker och huvudstäder man har, och så räknar den ut hur många poäng man har att köpa för.

Det saknas just nu en webapp-ikon för kalkylatorn, så man kan inte lägga in den på hemskärmen. Det ligger i pipelinen, liksom förbättrat visuellt utseende (högre kontrast bakgrund och text, kanske byta ut det orangea mot grått eller mot en bild... Jag snodde färgerna från http://www.dustgame.com/.)

Här hittar ni kalkylatorn.

Kommentarer?

EDIT: Lade till länk till kalkylatorn...

Genesis

Ni dés ni maître
krank said:
Den är byggd främst för att funka i iPhone och iPod Touch, men har inte testats på något annat än en iPod Touch 2nd gen (dvs inte med den nya skärmen...).
Inte för att man kunde förvänta sig att det skulle vara något problem, men jag provade den på min iPhone 4 och det funkade utmärkt. Så nu vet du.

krank

GenesisInte för att man kunde förvänta sig att det skulle vara något problem said:
Det uppskattas =) Jag vet ju inte alls vilka skillnader det blir med den nya skärmen eller så, så det är astrevligt att det funkar =)

Nästa steg: Jobba med det grafiska samt fixa en ikon...

Lukas

Mannen i Gult
Borde du inte ha att man skriver in Produktions numret från ens kort också.

krank

Lukas said:
Borde du inte ha att man skriver in Produktions numret från ens kort också.
Det ändras oftare, men det borde jag. Om inte annat så man inte får för sig att det inte räknas, eller glömmer bort det, eller nåt.