Nekromanti webb baserad realistiskt rollspel.

elvelind

Veteran
goddag alla.
detta är mitt första inlägg här på rollspel.nu så jag hoppas ni har överseende om jag gör bort mig totalt :gremsmile:

jag är har sedan X antal år tillbaka spelat rollspel, lajvat men framförallt ängat mig åt MUD och dylika saker.
jag har spelat det mesta utan att finna just det jag letar efter så för ungefär ett år sedan så började tanken på att skapa ett eget rollspel på nätet födas. nu har tankarna legat och grott länge och har fått utveckats länge och det börjar bli dags att sätta planerna i verket så att säga.

jag söker nu efter folk som är intresserade av att delta.
alla är välkommna. från folk som vill spela något annorlunda till de som vill engagera sig mer, antingen med spelsystemet eller rent kodmässigt.

jag ska väl också försöka dra upp några snabba grunder för spelet.
det uppspelar sig i en värld som befinner sig i en tidsepok i närheten av senare delen av medeltiden.
det grundläggande landskapet är ett nordiskt sådant och även mytologi och kultur hämtar mycket från vår nordiska.
det handlar inte om ett fantasy rs även om inslag såsom magi återfinns om än i något nertonad form.

rent rollspels mässigt så fokuserar spelet mer på spelar interaktion än rent slagsmål, och utforskandet av världen och med spelarna kommer vara ett stort element.
mycket fokus kommer ligga på att skapa balans för att slippe klassiska senarion med 100 magier, 100 krigare och två bönder.

hör gärna av er om ni vill ha lite mer information eller dyl.
måste tillbaka till papprena nu och fortsätta :gremsmile:

/elvelind
elvelind@amandarin.se
msn: elvelind@hotmail.com

ps. hör hellre av er över mail eller icq/msn än här på forumet. vet inte hur ofta jag kommer komma förbi här.

Grog

Swordsman
please, be more specific

jag foerstaar inte riktigt, aer det enbart textbaserat? ett mud mer eller mindre alltsaa? eller pbem? kodning skriver du, aer det en javahistoria med avatarer el dyl?
och maaste man vara online en viss tid en viss dag i veckan och hur ofta isaafall?

eller har jag missuppfattat helt och det handlar mer om att skriva spelet/spelvaerlden i likhet med project altoria?

nu har jag slagit nytt forumsrekord vad gaeller antal "?". om du har en hemsida foer aendamaalet tittar jag gaerna paa den. det aer ett bra initiativ!

ciao a tutti