Nekromanti Webbdesign

The_Karlsson

Veteran
Hejsan

jag har ett litet off och on projekt jag håller på med, som just nu är on igen. Håller på att pula på en fatasyvärld, men det är inte det som är det intresanta just nu, utan jag undrar vad ni tycker om layouten på hemsidan, http://qwelx.freehostia.com/ noga med att inte skriva www innan, då funkar det inte.

Sidan ligger inte på det webbhotel den ska i slutändan men det är en beta, jag kollar fel och brister.

Är ni sugna på att läsa om världen och det jag skrivit så finns det uppe på sidan, men det jag främst undrar över är vad ni tycker om sidan i sig.

Tack på förhand.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja, hade det inte varit en fantasyvärld utan,... Säg, en DVD-spelare eller en mjukvarimediaspelare eller så, så hade designen varit spot-on. Nu känns den en smula malplacerad med tanke på vad den ska handla om...

Vavva

Swordsman
Så, gjorde en snabb koll! Jag tycker att det är överskådligt och bra, men har några synpunkter...

*Om det är fantasybaserad värld så hade jag valt en design med mer fantasystämning. Grundupplägget funkar bra, men byt ut grafiken mot saker som känns mer sagoaktiga.

*Du har en del särskrivningar som du kan behöva se över, bland annat i menyn. Spel Blogg (Spelblogg) och Fantasy baserade (Fantasybaserade) är de jag såg vid första ögonkastet.

*Länkarna till artiklarna i "Om Quelx" är gigantiska i min browser. Jag tror att det sett snyggare och emr enhetligt ut om du minskat ner dem lite.

Jag kör Firefox 2.0.0.15. :gremsmile:

Lycka till!

//Alva

The_Karlsson

Veteran
jo, det tänkte jag också från början, men då hemsidan har lite annat på sig samtidigt vill jag ha den lite neutral i valet av utformingen, men som du säger, den är kanske lite "plastig" i designen. tack för synpunkterna :gremsmile:

The_Karlsson

Veteran
tack för synpunkterna, ska kolla upp storleken på artiklarna, och mina särskrivningar ska förhoppningsvis fixas, tänk om man inte sovit igenom skolan.

sagoaktigt utseende ska jag också kolla över men samtidigt vill jag ha en lite neutral lock då det inte bara är fatasyvärlden sidan handlar om, det är en enormt stor del, men inte hela delen. Ska dock kolla in på det.

Arfert

Facit
Tänkte samma sag, rätt snygg sajt, men kanske inte fantasy... sen tycker jag toppen tar massor med plats i onödan...

Eksem

Champion
Fulsnygg, tror jag, och så är jag allergisk mot ljus text mot svart (jag ser bara ränder). Annars är det funktionellt och trevligt!