Nekromanti Webbrowsers

Troberg

Sinister eater
Det har diskuterats här tidigare, så jag vet att det finns många här som sörjer över vad nya Opera har blivit.

Well, jag har hittat en annan browser som känns väldigt mycket som en idémässig arvtagare till klassiska Opera. Den heter Lunascape, och verkar än så länge extremt lovande. Den är inte riktigt ikapp vad de bästa versionerna av Opera klarade, men å andra sidan har den coola funktioner som Opera saknade. Ta en titt om ni gillar klassiska Opera!

http://www.lunascape.tv/

Jo jag kollade på den för några år sedan. Jag gillade den inte man jag kan inte komma ihåg vad det var för fel på den. Det som är trevligt är att den har Gecko, Trident och WebKit motorerna i sig, så om man gillar att göra sidor så är den bra för att testa om sidan fungerar i olika rendrerings motorer.
Troberg said:
Mycket kan hända på några år. Nu känns den mogen.
Spider Jerusalem said:
Ska ta en titt på den igen, var som sagt trevlig för webutveckling för jag inte behövde ha massor med browsers igång.

Zorbeltuss

Hero
Den finns ju inte till 64bitars :(
Troberg said:
Finns ingen anledning att köra 64-bit för program som inte faktiskt utnyttjar det. Det blir bara större exe-filer som äter mer minne, utan att egentligen ge någon nytta. Visst, har man ett program som gör extrem numbercrunching och använder över 4 GB, visst, men annars så är faktiskt 32-bit fortfarande effektivare.
Luna Lovegood said:
Fast för mig krashar jag de webbläsare som inte är 64 bitars ganska snabbt, jag tillhör nämligen inte de som surfar som "vanligt" folk.

Wyldstorm

Swordsman
Tackar för tipset.
Vill verkligen inte byta ifrån opera 12, men den hänger mer än lite nu & denna kan vara bra att ha som backup.