Nekromanti Webverktyg för kampanj

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag letar efter användbara webverktyg för kampanjer, alltså sånt som går att använda för att planera möten, lagra dokument, gemensamt världsskapande och så vidare. Det vill säga gratistjänster för sådana som jag, som inte kan programmera. Wiki, google docs, etc. Vad har ni funnit användbart?

Eksem

Champion
Det blev inte så mycket användande i praktiken av någon anledning (jag gillar nog inte att jobba utanför spelmötena om jag inte måste), men verktygen i sig verkade bra:

http://www.obsidianportal.com/

Man kan spara karaktärer, koppla en egentecknad karta till Google Maps och placera ut spots, det finns en Wiki, kampanjlogg, kalender, etc.

G

Guest

Guest
Obsidian Portal kanske? Där har du en wiki,möjlighet att ladda upp kartor (som man kan plotta ut intressanta platser), forum tror jag m.m.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En helt vanlig Google-grupp kanske? Med delade Google docs och dito kalender.

Organ

Out of time, out of mind
Jag har bara erfarenhet av Google docs men tycker att det för ändamålet funkade alldeles utmärkt.

/Anders

Man Mountainman

Storsvagåret
Google-alternativen är jag förstås redan bekant med. Ville mer se vad för alternativ som finns.

Obsidian portal ska jag kolla in. Tackar!

Kan kanske tillägga att det i detta specifika fall rör sig om en D&D-kampanj, så har ni tips på D&D-specifika tjänster välkomnas dessa med.

G

Guest

Guest
Dnalor said:
Kan kanske tillägga att det i detta specifika fall rör sig om en D&D-kampanj, så har ni tips på D&D-specifika tjänster välkomnas dessa med.
Obsidian Portal är speciellt anpassat för D&D. :gremsmile: