Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________
WEREWOLF
- The Masquerade -
______________________
Camarillan i staden har infiltrerats av besläktade som säger sig tillhöra den fruktade Sabbaten. Prinsen har utlöst ett Elysiemöte i sin herrgård och nåde den som inte kommer! Alla besläktade ska närvara eller möta den slutgiltiga döden. Väl på herrgården handlar det om att avgöra vilka som tillhör Sabbaten och förgöra dem så att de inte kan störta Camarillans styre och ta staden i sin besittning. Kommer Camarillan att hålla ställningarna, eller kommer Sabbatens beryktade Patriark att göra sitt intåg för att frälsa staden i blod och våld?
Regler
Världen
Exempelroll
Deltagare
!Paxen
Basenanji
Björn den gode
Cassius
Elmrig
Konrad Konvalj
Lu-Kaazh
Måns
Möller
Ond bråd död
Recca
Stövelkatten
Tyr
Vicotnik
Vildkatt
Vimes
Xyas
Denna runda slutar på onsdag (30:e) kl 21:00
och Mukwa presenterar
______________________
WEREWOLF
- The Masquerade -
______________________
Camarillan i staden har infiltrerats av besläktade som säger sig tillhöra den fruktade Sabbaten. Prinsen har utlöst ett Elysiemöte i sin herrgård och nåde den som inte kommer! Alla besläktade ska närvara eller möta den slutgiltiga döden. Väl på herrgården handlar det om att avgöra vilka som tillhör Sabbaten och förgöra dem så att de inte kan störta Camarillans styre och ta staden i sin besittning. Kommer Camarillan att hålla ställningarna, eller kommer Sabbatens beryktade Patriark att göra sitt intåg för att frälsa staden i blod och våld?
Regler
Regler
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här).[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar). Om två eller fler spelare har lika många röster när tiden för rundan tar slut kommer rundan att gå till Sudden Death (rundan öppnas och avslutas så fort en av kandidaterna har fått flest röster. Ingen får rösta på någon annan än de spelare som hade flest röster innan Sudden Death började gälla).
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Varulvarna vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-PM[/list]
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här).[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar). Om två eller fler spelare har lika många röster när tiden för rundan tar slut kommer rundan att gå till Sudden Death (rundan öppnas och avslutas så fort en av kandidaterna har fått flest röster. Ingen får rösta på någon annan än de spelare som hade flest röster innan Sudden Death började gälla).
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Varulvarna vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-PM[/list]
Om ni funderar på något kan den här WoD-wikin kanske hjälpa er.
Klaner
Camarilla (bybor)
Camarillan består av (klandiscipliner i parentes):
Brujah (Celerity, Presence, Potence)
Malkavian (Auspex, Dementation, Obfuscate)
Nosferatu (Animalism, Obfuscate, Potence)
Toreador (Auspex, Celerity, Presence)
Tremere (Auspex, Dominate, Thaumaturgy)
Ventrue (Dominate, Fortitude, Presence)
Ovanstående är de klaner som grundade Camarillan, men det finns några till som är värda att nämna.
Gargoyle (Fortitude, Potence, Visceratika, Flight)
Caitiff (Klanlösa, har 3 discipliner men dessa varierar)
Lasombra Antitribu (se nedan)
Sabbat (varulvar)
Sabbaten består av (klandiscipliner I parentes):
Lasombra (Dominate, Obtenebration, Potence)
Tzimisce (Animalism, Auspex, Vicissitude)
Panders (Klanlösa som erkänts som klan, har 3 discipliner men dessa varierar)
Camarilla-klanerna kan ibland ingå I Sabbaten, men då kallas de ”[Klan] Antitribu” (de ingår I motsatt sekt). De har samma discipliner som originalmedlemmarna
Independent (?)
Oberoende klaner kan hittas i både Camarillans och Sabbatens led ibland, men allra oftast står de utanför de två stora sekterna.
Assamite (Celerity, Obfuscate, Quietus)
Followers of Set (Obfuscate, Presence, Serpentis)
Gangrel (Animalism, Fortitude, Protean)
Giovanni (Dominate, Necromancy, Potence)
Ravnos (Animalism, Chimerstry, Fortitude)
Generation
Ju lägre generation en vampyr har, desto närmre står vampyren Kain (den första vampyren). Blodet tunnas ut allteftersom och vampyrer med lägre generation är oftast mäktigare än de med högre generation. Kain (Caine) anses ha Generation 1.
1 – Kain
2 – Kains barn
3 – Antediluvians (Klangrundarna)
4-5 – Methuselah (Vanligtvis flera tusen år gamla vampyrer)
6-8 – Elders (Vanligtvis flera hundra år gamla vampyrer)
9-13 – Ancillae (Vanligtvis upp till ca 200 år)
14-15 – Thin Bloods (Räknas inte som vampyrer, egentligen)
Åldern är bara en fingervisning av hur gammal någon med en specifik generation är. Det finns unga vampyrer av den sjunde generationen också, även om det är ovanligt.
Klaner
Camarilla (bybor)
Camarillan består av (klandiscipliner i parentes):
Brujah (Celerity, Presence, Potence)
Malkavian (Auspex, Dementation, Obfuscate)
Nosferatu (Animalism, Obfuscate, Potence)
Toreador (Auspex, Celerity, Presence)
Tremere (Auspex, Dominate, Thaumaturgy)
Ventrue (Dominate, Fortitude, Presence)
Ovanstående är de klaner som grundade Camarillan, men det finns några till som är värda att nämna.
Gargoyle (Fortitude, Potence, Visceratika, Flight)
Caitiff (Klanlösa, har 3 discipliner men dessa varierar)
Lasombra Antitribu (se nedan)
Sabbat (varulvar)
Sabbaten består av (klandiscipliner I parentes):
Lasombra (Dominate, Obtenebration, Potence)
Tzimisce (Animalism, Auspex, Vicissitude)
Panders (Klanlösa som erkänts som klan, har 3 discipliner men dessa varierar)
Camarilla-klanerna kan ibland ingå I Sabbaten, men då kallas de ”[Klan] Antitribu” (de ingår I motsatt sekt). De har samma discipliner som originalmedlemmarna
Independent (?)
Oberoende klaner kan hittas i både Camarillans och Sabbatens led ibland, men allra oftast står de utanför de två stora sekterna.
Assamite (Celerity, Obfuscate, Quietus)
Followers of Set (Obfuscate, Presence, Serpentis)
Gangrel (Animalism, Fortitude, Protean)
Giovanni (Dominate, Necromancy, Potence)
Ravnos (Animalism, Chimerstry, Fortitude)
Generation
Ju lägre generation en vampyr har, desto närmre står vampyren Kain (den första vampyren). Blodet tunnas ut allteftersom och vampyrer med lägre generation är oftast mäktigare än de med högre generation. Kain (Caine) anses ha Generation 1.
1 – Kain
2 – Kains barn
3 – Antediluvians (Klangrundarna)
4-5 – Methuselah (Vanligtvis flera tusen år gamla vampyrer)
6-8 – Elders (Vanligtvis flera hundra år gamla vampyrer)
9-13 – Ancillae (Vanligtvis upp till ca 200 år)
14-15 – Thin Bloods (Räknas inte som vampyrer, egentligen)
Åldern är bara en fingervisning av hur gammal någon med en specifik generation är. Det finns unga vampyrer av den sjunde generationen också, även om det är ovanligt.
Fraktion: Camarillan (Bybo)
Klan: Cappadocian
Generation: 6
Mortis: Tjuvkikare (Du kan klicka på knappar det står ”Visa dolt innehåll” på).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Cappadocian överlever, samt att det inte får finnas någon Giovanni kvar i spel.
Klan: Cappadocian
Generation: 6
Mortis: Tjuvkikare (Du kan klicka på knappar det står ”Visa dolt innehåll” på).
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Cappadocian överlever, samt att det inte får finnas någon Giovanni kvar i spel.
!Paxen
Basenanji
Björn den gode
Cassius
Elmrig
Konrad Konvalj
Lu-Kaazh
Måns
Möller
Ond bråd död
Recca
Stövelkatten
Tyr
Vicotnik
Vildkatt
Vimes
Xyas
Denna runda slutar på onsdag (30:e) kl 21:00