Nekromanti Westernäventyr i Fenix/på konvent?

Mogger

Hipsteranka
Kan man förvänta sig att några av dessa dyker upp på hemsidan? Förr (alltså jätteförr!) dök alltid konventsäventyren upp ett tag efter, men sedan (alltså jättesedan!) upphörde det. De kanske finns i tryckt form istället, jag kan ha missat det, men jag ser bara 4 äventyr att köpa, och infon kring dem är ganska skral. Måste ju finnas 20 äventyr, minst, som inte finns någonstans?

Jocke

Man med skägg
Det Torra Landet är ju ett sånt äventyr. Mer koll än så har jag inte, för jag var på konvents-paus en näve år.

Mogger

Hipsteranka
Jocke;n202247 said:
Det Torra Landet är ju ett sånt äventyr. Mer koll än så har jag inte, för jag var på konvents-paus en näve år.
Tänker mer att det är typ 10 år sedan ett konventscenario lades upp, och dessutom bör det ha publicerats ett gäng artiklar m.m. i Fenix.

Är de borta, eller ska de dyka upp på något sätt?

Inkognito

Swordsman
Måns;n202236 said:
Kan man förvänta sig att några av dessa dyker upp på hemsidan? Förr (alltså jätteförr!) dök alltid konventsäventyren upp ett tag efter, men sedan (alltså jättesedan!) upphörde det. De kanske finns i tryckt form istället, jag kan ha missat det, men jag ser bara 4 äventyr att köpa, och infon kring dem är ganska skral. Måste ju finnas 20 äventyr, minst, som inte finns någonstans?
De konventsäventyr som släppts i tryckt form är:
• Priset för ett liv
• Sanningens pris
• Mannen i svart
• Slutstation White Haven
• Det gyllene ögat
• Det torra landet
• Revolverns lag (släpps snart)

Jag fann alla utom Mannen i svart när jag koölade runt hos välsorterade rollspelsbutiker nu! (Collectors.. och Sf..)

Äldre äventyr (till Western 3) finns här:
http://rollspel.com/western/aventyr/w2.htm

Mogger

Hipsteranka
Inkognito;n202270 said:
De konventsäventyr som släppts i tryckt form är:
• Priset för ett liv
• Sanningens pris
• Mannen i svart
• Slutstation White Haven
• Det gyllene ögat
• Det torra landet
• Revolverns lag (släpps snart)

Jag fann alla utom Mannen i svart när jag koölade runt hos välsorterade rollspelsbutiker nu! (Collectors.. och Sf..)

Äldre äventyr (till Western 3) finns här:
http://rollspel.com/western/aventyr/w2.htm
Ah! Jag kollade visst bara på Western4-äventyr på deras hemsida.

Magnamund

Warrior
Jag försökte öppna pdf-filerna till konventskampanjen Dollartrilogin men det funkar inte. Får bara meddelande om Page cannot be found.
????

Annars är ju den sidan en guldgruva för Westerndiggare. Mängder med äventyr och annat material.

Inkognito

Swordsman
Magnamund;n202280 said:
Jag försökte öppna pdf-filerna till konventskampanjen Dollartrilogin men det funkar inte. Får bara meddelande om Page cannot be found.
????

Annars är ju den sidan en guldgruva för Westerndiggare. Mängder med äventyr och annat material.
Ah just det, vill minnas att det påpekades i en tråd för en tid sedan och att det var orsakat av Åskfågelns kommande flytt till ny domän(?)

...och jag mindes fel. Det verkar vara iphone/iOS relaterat?

Jag har allt nedsparat på datorn och kan lägga det på gdrive. Återkommer!

Mogger

Hipsteranka
Magnamund;n202280 said:
Ja, genom åren har vi spelat en hel del av äventyren där.

Inkognito

Swordsman
Inkognito;n202290 said:
Ah just det, vill minnas att det påpekades i en tråd för en tid sedan och att det var orsakat av Åskfågelns kommande flytt till ny domän(?)

Som utlovat, alla Western-dokument från Rollspel.com eftersom länkarna där verkar brutna:
https://drive.google.com/open?id=0Bz4T28LBWXlqeWwzbHpCblFuWWM

(Jag tar för givet att länkarna är brutna av misstag och att Gillbringarna inte misstycker till att jag delar dokumenten så här. Hör jag mot förmodan annat kommer jag givetvis ta bort dem)

Mogger

Hipsteranka
Inkognito;n202634 said:
Som utlovat, alla Western-dokument från Rollspel.com eftersom länkarna där verkar brutna:
https://drive.google.com/open?id=0Bz4T28LBWXlqeWwzbHpCblFuWWM

(Jag tar för givet att länkarna är brutna av misstag och att Gillbringarna inte misstycker till att jag delar dokumenten så här. Hör jag mot förmodan annat kommer jag givetvis ta bort dem)
De var inte brutna för några dagar sedan, men är det nu. Så det är nog något annat gått fel någonstans. Bra jobbat!

Det finns åtta tryckta westernäventyr som Inkognito nämnde här ovan. I det räknar vi även in En Ömfoting Steg av Tåget som kommer att skickas ut till de som förhandsbeställde Western IV. De äventyr som finns är:

Priset för ett Liv
Sanningen Pris
Mannen i Svart
Det Gyllene Ögat
Slutstation White Haven
Det Torra Landet
Revolverns Lag
En Ömfoting Steg av Tåget

De tre första är slutsålda i vår webbutik men det finns enstaka ex kvar i butiker. Sanningens Pris finns bl.a. hos SF-bokhandeln och Collectors Point.

Det finns ett antal opublicerade konventsäventyr. Flera av dem finns med i En Handfull Äventyr som gick att beställa under Westerns crowdfundingkampanj.

/Anders & Tove

Inkognito;n202290 said:

Vi har haft stora problem med vårt webbhotell och alla pdf:er försvann under några dagar. Nu ska det dock vara åtgärdat.

/Anders & Tove