Nekromanti Western är populärt!

Det måste kännas ganska skönt för er (Anders & Tove) att det är flera som svarat på varför man ska köpa Western i tråden nedan men ingen som avrått från köp. Det verkar inte finnas någon som har något ont att säga om Western. När det ställs liknande frågor i de andra forumen brukar det alltid vara någon som spyr galla över spelet i fråga.
Ni har alltså lyckats skapa ett perfekt rollspel. Grattis!

Såg för övrigt sista delen av Ned Blessing häromdan. Nu undrar jag om Ned är en historisk figur? Är han det (vilket jag antar att han är) skulle det vara kul med lite info om honom.

Willie - som efter att ha läst igenom Western igen blev enormt sugen på att spela

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan

William_Besario

Warrior
eller så komme inte nån in hit för at western i är lika stort som Dod , EON och NeoTech , det är dock bäst , något som endast jag och en annan har förstått i våran spelgrupp , jag måste säga att min bästa spelstund , någonsin var på BSK när vi spelade domen i desperado!

Sir William Besario , Nybörjare , Vildbrukare , Småtting , 13år...

För mig i tiden!

Edgar

Warrior
"jag måste säga att min bästa spelstund , någonsin var på BSK när vi spelade domen i desperado!"

Vem spelledde er?

//Edgar - nyfniken...

Rosen

Myrmidon
<I>Det verkar inte finnas någon som har något ont att säga om Western. När det ställs liknande frågor i de andra forumen brukar det alltid vara någon som spyr galla över spelet i fråga.</I>

Skulle det vara som i de andra forumen skulle väl nån säga: "Rävspels så kallade Western suger bologny. Den goa gamla boxen från Lancelot är det RIKTIGA Western!" (-:

--
Åke

Jo, vi blev på riktigt gott humör av att se alla trevliga svar :) Det är roligt och inspirerande att få veta att andra gillar vad man gör. Fast perfekt... Nej, tyvärr, inte riktigt... Då hade det inte funnits med någonting i erratan...

Sedan har vi försökt hitta några historiska belägg för Ned Blessing, men utan att lyckas... Tyvärr... Däremot finns det ju en långfilmslång pilot med helt andra skådisar som visats på Hallmark om Ned Blessing, där mer detaljer om hans laglösa liv som ung finns med.

Kul att du är sugen på att spela Western igen - på SnöKon om inte förr!

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Jo, vi blev på riktigt gott humör av att se alla trevliga svar :) Det är roligt och inspirerande att få veta att andra gillar vad man gör. Fast perfekt... Nej, tyvärr, inte riktigt... Då hade det inte funnits med någonting i erratan...

AAAAHHHRRRRGGGG finns det en errata? Nu rämnar hela min värld! /images/icons/smile.gif

Sedan har vi försökt hitta några historiska belägg för Ned Blessing, men utan att lyckas... Tyvärr... Däremot finns det ju en långfilmslång pilot med helt andra skådisar som visats på Hallmark om Ned Blessing, där mer detaljer om hans laglösa liv som ung finns med.

Jag har också kollat lite och det enda som antyder att han ska ha funnits är just piloten från Hallmark som om jag inte missminner mig heter "Ned Blessing - the true story" eller något liknande. Det vore ju ganska korkat att kalla det för "true story" om det inte var sant.

Kul att du är sugen på att spela Western igen - på SnöKon om inte förr!

Ja jag hade tänkt ta mig till Snökon då jag numera bor i krokarna runt Övik, dvs Sundsvall. Ska också försöka ta mig ner till forumträffen.

Willie - som inte är en stranger

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan

Roligt att du gillar Western, och inte minst att du uppskattade vårt äventyr på årets BSK :) Och hoppas ändå att vi kan toppa det i framtiden!

För er som inte fick/hade chansen då kan vi berätta att det kommer att finnas med i Runan #36, så ni får en ny möjlighet. Men det är _inte_ ett äventyr som kan köras med era vanliga rollpersoner, det är storyn alldeles för specialskriven för.

Så var det det där med populärt... Western är inne på sin 3.e upplaga och totalt har det sålt mer än både EON och NeoTech, fast i närheten av Drakar och Demoner kommer vi nog aldrig... Däremot är det förhållandevis få av "våra" spelare som är aktiva på detta forum.

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Riddaren

Swashbuckler
Men jag tycker att Versionerna från 1989 är charmiga på sitt sätt, även om det kan vara långsamt i bland (speciellt striderna)...jag menar inte långsamt...utan...lååååååååångsaaaaaaaaaamt...

Riddaren - som läste ut en bok en gång i en sådan strid

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Riddaren

Swashbuckler
Re: Forumträff

Jag tänker komma om jag bara lyckas vakna ;-) *skämtade lite* Men någon gång har det faktiskt stämt med att vara lite morgontrött...

Och jag vet att Lady Silver Wolf också har tänkt komma (varit med en gång på figurspelet).

Riddaren - som kommer träffa henne och hennes man idag

Dale Carnegie

Rosen

Myrmidon
Gamla Western

<I>jag menar inte långsamt...utan...lååååååååångsaaaaaaaaaamt...</I>

Ett av de roligare omdömen jag hört om gamla Western var "Det är fullt spelbart, förutsatt att man undviker allt användande av skjutvapen." (-:

--
Åke

Riddaren

Swashbuckler
Snabbhetstabellen :)

Måste vara ett korkat namn på en tabell som gör en strid så ofantligt långsam... Men trots det så gillar jag det, har har nyligen faktiskt införskaffat en upplaga från 1989 igen (sålde den förra dumt nog).

Riddaren

Dale Carnegie

Jonny Utah

Veteran
Re: Snabbhetstabellen :)

Hej

Jag förstår inte allt gnäll på snabbhetstabellen, jag kan hålla med om att den var lite knölig att använda, men när man spelat några gånger och alla spelare lärt sig den, gick det utan problen att köra en strid, tänk va underbart de var att kunna säga att man var 1/4 sekund från döden etc.
Men nya systemet är bättre om inte annat lättare för rookies

tack för ordet

mvh Jonny Utah

"The fastest gunslinger West of the Pecos"

Stranger

Veteran
Inte Stranger.....jaja om man inte kan hantera järnklumpen vid höften och slänga lite coola repliker i städerna man kommer till så är det klart man inte är en Stranger.

Stranger - The one and only