Nekromanti Western-Generator

Snerrick

Veteran
Jag har ägnat den senaste tiden åt att knåpa ihop en Western-Generator som stödjer slp-, namn-, tärnings och personlighetsgenerering. Innan jag lägger ut den på Internet så skulle jag vilja försöka felsäkra den så mycket det bara går för att ta bort fel tidigt. Därför söker jag nu villiga testpersoner och jag skulle vara väldigt tacksom om någon ställde upp.

Så känner du för att testa Western-generatorn och ge feedback på t ex upplägg, design, funktioner, felaktigheter, 'buggar' etc??
Det krävs egentligen ingen speciell kunskap. Om du har en internetuppkoppling och lite koll på spelet Western så går det alldeles utmärkt! :)
Skicka i så fall ett mail till mig på erik_vallgren@hotmail.com

MDF

Veteran
OJ OJ OJ
Jag hoppas att du tänker på dom som gjärna spelar Indianer oxå eller halvblod, skulle vara trevligt isf, eftersom i övrigt i rollspelet så finns det inte mycket till hjälp tycker jag.
Står bara lite hur en SL skapar en egen Indian men inget direkt ingående, (att så här gjör du) om du vill spela Indian.

Snerrick

Veteran
Jag hoppas att du tänker på dom som gjärna spelar Indianer oxå eller halvblod, skulle vara trevligt isf, eftersom i övrigt i rollspelet så finns det inte mycket till hjälp tycker jag.
Det är en bra poäng. Den version som blir klar i dagarna kommer inte att stödja detta (mer än vad som finns i regelboken). Men jag har planer på att utveckla indianyrkerna i framtiden med mer stammar, halvblod etc -detta både med egenskaper, namngrupper, färdigheter och "yrken".

Har du några speciella stammar eller "indianyrken" som du gärna skulle vilja se i såna fall?

MDF

Veteran
Re: Western-Generator, indianer

Ta en stam från Nor över= Crow"Absaroke,Apsaroke".
Sioux stam som mellan
Apach( som SL kan gjöra), Navahjo, Svartfot som södrastammar,
Vet inte riktigt vilka stammar som är bra att spela i Western, själv kör jag ett halvblod ur Crowstammen, men men, sedan finns det säker andra som är Spelledare i Western, som tycker att inte det passar, så vänta tills du får fler svar.
Men för många stammar tror jag det blir mer jobb för dig, men målet kan ju vara att alla skall finnas, men börjar med 4-5, tror jag blir bra!
MvH: Lycka till, jag väntar på att få testa den versionen om indianer då!

Snerrick

Veteran
Så är det då dags att presentera generatorn på allvar. Har testat, trixat och donat under de senaste veckorna och fastställt den första färdiga versionen - WG 1.1.
Var nu inte rädd för att komma med synpunkter på denna skapelse, om den går att använda, vad som är bra och dåligt, snyggt och fult etc.

www.western.stank.nu

Hoppas att den kommer till nytta! :)

Den dära...

Veteran
Bra generator Det enda jag har att kritisera är att jag fick fram en blond mexikan :gremlaugh: men annars fungerar den perfekt. Speciellt när man snabbt behöver trovärdiga SLP.

Har du planer på att göra generatorer för efterlysningsaffisher, snygga affisher eller kartor också? Skulla vara mycket önskvärt.

Cad

Veteran
Hej! vilket kanonbra arbete med generatorn! Tackar ödmjukast för att man får ta del av den!

Tänkte kolla om det finns nån fundering på att utveckla det hela med att lägga till en funktion för att kunna generera flera personer samtidigt? Tex en liten banditgrupp..rövarband..indiangrupp etc..
Visst kan man generera flera gånger men..smidig som man är :gremsmile:..vore det..tja..helt enkelt smidigt o snabbt..
Bara en tanke..

/Cad

Snerrick

Veteran
Blonda mexikanskor

Tack :)

En blond mexikanska....? Jag har satt kontroller för detta men måste ha missat de mexikanska. Ska fixa till det.

Intressant förslag med efterlysningsaffischer och kartor. För närvarande så arbetar jag med väder- och mötesgenerator samt egenhetsgenerering som kommer att bli rätt så häftig.
Jag har även funderat på en sorts interaktiv karta där man kan göra en hel del roliga saker på. Men detta ligger en bit in i framtiden just nu....
Efterlysningsaffischer kan jag försöka snickra lite på.

Snerrick

Veteran
Generera grupper av SLP´s

=) Tackar! (det värmer att läsa)

Tanken med att kunna generera flera SLPs (som du beskriver; indiangäng, kriminella, gruvstad, nybyggarfamilj, etc) ska integreras på generatorn i version 2. :)

Har än så länge inte skrivit koden för det, men allt finns på skissbordet och då hela sajten är gjort för just detta så ska det nog inte vara några större problem.

Är själv lite 'uppspelt' inför detta, för det kommer ju att ge ganska stora funktionalitetsfördelar. Man kan tänka sig att man kan med några klick få en hel stad - med yrken, namn och färdigheter ;-) Får se hur bra funktionen blir i verkligheten, men jag är i a f optimistisk.

Örnie_UBBT

Swordsman
Re: Blonda mexikanskor

Eh, jag har träffat både blonda mexikanare och mexikanskor...De är kanske inte så vanliga men de finns...

hälsar
Örnie