Nekromanti Western - långsamt?!

Gabriel_UBBT

Warrior
Finns det inte en risk att spelarna ledsnar om man använder träffmallen i strid efter som det då blir ganska långa pauser mellan handlinga pga tärningsslag och dylikt!

Eller oroar jag mig i onödan?!

/ tacksam för svar från erfarna western SL

Gabriel - www.MithrilOrden.Com

Finns det inte en risk att spelarna ledsnar om man använder träffmallen i strid efter som det då blir ganska långa pauser mellan handlinga pga tärningsslag och dylikt!

Eller oroar jag mig i onödan?!

Ja!

Western är ett väldigt snabbt system. Betydligt snabbare än till exempel EON. Dessutom brukar spelare uppskatta träffmallen då man ser exakt var man träffar.

Mvh

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show

Riddaren

Swashbuckler
"Western är ett väldigt snabbt system. Betydligt snabbare än till exempel EON. Dessutom brukar spelare uppskatta träffmallen då man ser exakt var man träffar."

Det var långsamt i de äldre versionerna där du hade en tabell med 20 segment på 5 sekunder.

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Riddaren

Swashbuckler
"Gissa varför vi tog bort snabbhetstabellen och ändrade hela snabbhetssystemet?;-)"

Det har jag nog lyckats gissa mig till ;-)

Men jag kan dock inte gissa mig till varför den kallades snabbhetstabellen...för långsammare är det nog svårt att få det ;-)

Riddaren

Jonny Utah

Veteran
Hej

Nog var den långsam till en början, men när alla i spelgruppen lärt sig att annvända den så gick det nog så snabbt.

Men det nya systemet är mycket smidigare och bättre, allrahelst om man är en ny Western spelare.

tack för ordet

mvh Jonny Utah (The fastest gunslingern West of the Pecos)

Gabriel_UBBT

Warrior
"Det är snabbare en EON"

Tillåt mig säga HA HA HA HA HA HA!!!!

KAN något bli långsammare än EON, är det överhuvudtaget möjligt!!!!

Men tack för synpunkterna... Jag är nöjd, tänkte köra igång en kampanj på fredag....

Gabriel - www.MithrilOrden.Com

Boadicea

Veteran
Mhmmm! Tänker inte ens berätta om det tillfället då jag blev knockad efter två sekunder i en strid och hann läsa en bok innan jag kom med i spelet igen :gremwink:.

Ärligt talat så är reviderade Western så oerhört mycket smidigare och snabbare att det inte ens går att jämföra. Well done, Tove och Anders :gremsmile:.

/boddi

Riddaren

Swashbuckler
Re: "Det är snabbare en EON"

Tja...jag har då aldrig lyckats läsa ut någon roman under en strid i EON, kanske en halv eller så...men det har jag lyckats med i gamla Western, precis som Boddi ovan också tydligen lyckats med.

Riddaren

Boadicea

Veteran
Re: "Det är snabbare en EON"

Visst är det hemskt? :gremsmile:. Man bara läser på och så plötsligt tar boken slut och man upptäcker att "Ojdå, de spelar fortfarande ut SAMMA strid!". Men nog om det. Trevligt att det inte bara var jag :gremsmile:.

/boddi