Kul nyheter! Ja, inte odelat kul, en del lät otroligt tråkigt. Skönt att det går mot bättre tider.
Nya Western är något jag har sett fram emot under en lång tid. Jag har dessutom blivit oerhört förtjust i Lukas illustrationer från alla Fenix och tycker inte bara att de är lysande och snygga - de har ett Western en estetisk personlighet det tidigare saknade. Det är viktigt. Att Martin står för omslag var också kul. Så nu vet vi att bilderna kommer att hålla världsklass. Innehållet vet jag allt för lite om. Mer fokus på cowboyprylar som hästen är klockrent. Sånt behövs. Jag skulle gärna se regler för att göra riktigt coola personligheter med. Skillnaden mellan Den gode, Den onde och Den fule ligger inte bara i att de har olika värden på Pistol. Speglar Western detta på något sätt? Exempelvis tyckte jag att den coola grejen med hjältar har vit hat och skurkar har svart är en sådan sak som skulle kunna lyfta varje westernhjälte en hel del, ja inte just färgen på deras kläder utan mer vad som styr och driver en westernkaraktär. Hur blir just mitt äventyr som en cool westernfilm och inte bara Taranatino i öknen?
Well, ser fram emot det här iaf!