Nekromanti Western-samling med ritningar?

Harry S

Swordsman
Inkognito;n120119 said:
Denna bok innehåller en hel del av det:
http://www.amazon.co.uk/Knuckleduste.../dp/0966704630
(Finns hos bokus/adlibris etc.)

Är det bra kartor i paketet du länkat?
Hur många ritningar finns det i Knuckleduster på ett ungefär? 5, 10, 20?
Är de lika fula som den som man ser på baksidan här?

Jag har inte tillgång till paketet jag länkade till men det är det enda jag har hittat. Här är två bilder på innehållet i Wild West Virtual Boxed Set.

Inkognito

Swordsman
Harry S;n120417 said:
Hur många ritningar finns det i Knuckleduster på ett ungefär? 5, 10, 20?
Är de lika fula som den som man ser på baksidan här?

Jag har inte tillgång till paketet jag länkade till men det är det enda jag har hittat. Här är två bilder på innehållet i Wild West Virtual Boxed Set.
Jag bläddrade väldigt snabbt och räknade nu, får det till ca 25 byggnader (+att en del har flera våningar eller små byggnader, jag räknade då dessa som en enda).
Du har allt från salooner i storlek tält till stora danshallar, rancher, olika butiker, m.m.

Planlösningarna är som på bilden, väldigt sparsamt utsmyckade! :)
Övriga bilder är mkt foton och stämningsfulla "tidstypiska" illustrationer (ser alltså ut att ha tecknats på 1800-talet)
Men boken innehåller väldigt mkt bra information om olika etablisemang och hur du sätter samman en liten stad/by.

Även lite bonus med namnlistor, slumpmötestabeller, och lite annat smått och gott.

Inget färgtryck i boken tyvärr!

Harry S

Swordsman
Inkognito;n120515 said:
Även lite bonus med namnlistor, slumpmötestabeller, och lite annat smått och gott.
Har du möjlighet att utveckla innehållet i slumpmötestabellerna? Hur omfattande är de och vad är det för typ av innehåll?

Harry S

Swordsman
Inkognito;n120603 said:
Thug life. "Albino Army patrol Getting drunk"
De ser ut precis som mötestabellerna i häftet som följer med WIII-spelledarskärmen.

Inkognito

Swordsman
Ja inget märkvärdigt alls, känns som de haft några sidor över att fylla! :)

Men boken i sig är värd ett köp. Det är mkt bra info om städers uppbyggnad och olika inrättningar.