Nekromanti Westerngeneratorn version 1.2

Snerrick

Veteran
Är i lite valet och kvalet på vissa punkter på hur genererade SLP´s ska publiceras. Därför tänkte jag höra om någon hade någon uppfattning om det;

Närstrid/obeväpnad strid - Nästa version kommer att stödja detaljerade vapen (vapennamn, fabrikat etc.), men frågan är hur mycket obeväpnad strid som bör spaltas upp mera detaljerat? Räcker det med standardvärde för detta (VS, TS) eller är det ett bättre alternativ att bifoga mera detaljerade värden för såväl Spark, slag (örfil) och grepp?
Med detaljerade data för detta skulle man ju slippa räkna ut närstrid + aktuell tmod t ex men samtidigt kanske det blir för kladdigt med för mycket...

Generella stridsvärden utökas till att täcka in Stridsvana, chock, tålighet, försvar, fanning, vapenhand, vapen i fel hand samt slutligen två vapen. Saknas något värde som bör finnas som "generellt stridsvärde"? (t ex förflyttning? skadebonus? återhämtning? bär det nåt som är nödvändigt)

Nu kom jag inte på något mer för tillfället. Men om det finns nåt som borde ändra, förbättras så skulle jag vara glad att få höra det.

(www.western.stank.nu).