Nekromanti WFRP-releaser avslöjade

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen WFRP-releaser avslöjade
Den på EN World välkända recensenten Joe G. Kushner har lyckats få tag på releaselistan för WFRP.

Gå till nyheten/notisen

Storuggla

Champion
Coolt, februari alltså? Det är ju inte långt dit alls faktiskt så man kanske borde förbereda sig redan nu. Men 256 sidor, är inte det lite klent betänkandes sidantalet i den gamla boken?

Storuggla, beställer från guardians

chrull

Stockholm Kartell
klent? det är ju mindr klent än vad du är! :gremgrin:
men ja. det borde vara 2048 sidor. Eller så väntar vi och ser hur väl de lyckats med enbart 256 sidor. Innan vi börjar skrika om det. Vi vill inte ha en ymir & co vs götterämmerung igen...

chrull - naken.

Staffan

Myrmidon
Hmm. Om jag minns rätt kommenterade Chris Pramas (boss på Green Ronin) tråden där releaselistan "presenterades" med något i stil med "Inte lika jättefel som förra gången någon sade nåt, men inte rätt. Vi och GW kommer att presentera den riktiga listan snart."

Archer

Swashbuckler
Nagelbitande spänning

Ser fram mot denna release, nagelbitande spänning.

Vad jag vet; Magisystemet är omgjort, stridsystemet är omgjort, varelsers storlek spelar nu roll för stridssystemet, bärförmåga etc, kampanjvärlden utspelar sig efter Storm of Chaos (vilket innebär cirka 10 år efter TEW kampanjen), Ogres kommer _inte_ vara en spelbar ras i grundboken men kommer kanske med i senare bok, gnomer försvinner från världen, fimirer försvinner från världen, kaos kommer att ha ett starkare fäste i imperiet.

Så, det finns en del att se fram emot, både bra och dåligt.

Storuggla

Champion
Re: Nagelbitande spänning

"gnomer försvinner från världen"

Neeeeeeej! :gremfrown:

Storuggla, dräller på ändan

Storuggla

Champion
"klent? det är ju mindr klent än vad du är!
men ja. det borde vara 2048 sidor. Eller så väntar vi och ser hur väl de lyckats med enbart 256 sidor. Innan vi börjar skrika om det. Vi vill inte ha en ymir & co vs götterämmerung igen..."

Va? Jag undrar om inte 256 sidor är klent i jämförelse med hogsheads utgåva som var på... öh... fler sidor än så, och jag blir misstänkliggjord som kverulant och domedagsprofet? Vafalls? Vem skriker? Har jag sågat Green Ronin baserat på deras releaseplan nu?
Det här är en produkt jag ser fram emot, om så de gör om Old World till Edsby ICA-butik och Chaoskulterna till pensionärer på spark så kommer jag köpa det så tagga ner hobbymodereringen va? :gremwink:

Storuggla, surfar i hallen

Gordeg

Hero
Re: Nagelbitande spänning

Att peta in gnomerna igen i sin egen kampanj borde vara lätt gjort.

Men jag undrar om Green Ronin helt sonika lyft ut rasen som om de aldrig funnits, eller om alla gnomerna utplånats i den kataklysmiska metaplotten? Jag hoppas att det inte är metaplotten. Jag gillar inte metaplottar.

Gordeg

Archer

Swashbuckler
The thing about Gnomes

Du får väl stoppa in dem i världen igen då. Bör inte vara så svårt med tanke på att de enda referenserna till Gnomer i The Old World, någonsin, är i bestiary kapitlet av regelboken (v1), samt ett kort scenario som heter "With a little help from my friends". De har aldrig haft större roll i världen än det.

Haplo

Veteran
Re: The thing about Gnomes

Det finns ju lite material i "Apocrypha Now" också, regler för Gnome PCs och sånt.

För min del får de nog försvinna, de känns lite överflödiga.

ro83rt

Swordsman
Coolt, februari alltså? Det är ju inte långt dit alls faktiskt så man kanske borde förbereda sig redan nu. Men 256 sidor, är inte det lite klent betänkandes sidantalet i den gamla boken?
Du måste ju ge företaget en ärlig chans att kränga supplement också. En eller ett par världsböcker bör man ju kunna knopa ihop om man inte berättar för mycket i grundboken.