Nekromanti What's up in Jönköping?

Lindenius

Swashbuckler
Nej, jag kommer inte flytta till Jönköping, men det händer att jag besöker denna fina stad med jämna mellanrum. Jag har dock inte lyckats lokalisera någon rollspelsaffär, förutom Akademibokhandeln.

Det jag efterlyser är med andra ord någon som vet om det finns någon (välsorterad) sådan i Jönköping eller den närliggande trakten runt omkring.

//Erik - tut tut från västerbotten

Lindenius

Swashbuckler
men annars är väl Akademibokhandeln hyfsat välsorterad?

*försöker hitta ett dräpande svar om akademibokhandelns sortering*

Nej.

Fast det är egentligen inte bara några hyllmeter böcker jag är ute efter, utan snarare ett helt koncept. Jag vill komma till en plats där rollspelstöntarna sitter och skrattar nasala skratt. Jag vill komma till en plats som med rätta föraktas av societen. Jag vill komma till en plats där glasögon av plast och finnar är i paritet med utbudet av tärningar. Jag vill andas atmosfären av pubertetspojkar som har problem att förstå det motsatta könet om de inte har stora bröst i en metalkyrass och är på omslaget till ett regelsupplement. Jag vill...

//Erik - går och lägger sig

Foggmock

Myrmidon
<font size="1"> Fast det är egentligen inte bara några hyllmeter böcker jag är ute efter, utan snarare ett helt koncept. Jag vill komma till en plats där rollspelstöntarna sitter och skrattar nasala skratt. Jag vill komma till en plats som med rätta föraktas av societen. Jag vill komma till en plats där glasögon av plast och finnar är i paritet med utbudet av tärningar. Jag vill andas atmosfären av pubertetspojkar som har problem att förstå det motsatta könet om de inte har stora bröst i en metalkyrass och är på omslaget till ett regelsupplement. Jag vill... </font size>

Du är ju tokig. Det är därför jag går till Akademibokhandeln. Vi är inte annorlunda än andra bokköpare. Dessutom är det smidigt att kombinera rollspelsfluktande med fluktande efter vanliga böcker. Att där inte säljs Warhammer och MtG är ju bara ett plus, ju. :gremsmile: