Nekromanti whell partner, look at this.

behamut

Veteran
howdy partners.. typ
jag har spelat DoD6 och CoC i mina dagar, är western kul? finns det nån hemsida med info och sånt? är dom klassiska grundegenskaperna med?

jah jah anser if yo' want

Storuggla

Champion
Westernpromo a la Storuggla

howdy partners.. typ

Morsning korsning, kofösarn!

jag har spelat DoD6 och CoC i mina dagar, är western kul?

CoC... mmm ^_^
Nåja, lite seriöst då: Är Western kul? Svar JA! Man kan råna banker, leka sheriff, råna tåg, skjuta folk i ryggen, ha dueller, rida runt tills man krockar med en kaktus, spotta i saloonens spottkopp, ha stora hattar, jaga mexikanska banditer, ha pinkertons i hälarna, jaga boskapstjuvar, slå falskspelare på nosen, leka bröderna Cartwright och (Luke Luke eller Blueberry om man nu hellre vill det), delta i våldsamma ranchkrig, leka Clint Eastwood (eller John Wayne), säga fula ord till indianerna, peta nybyggare mellan revbenen med pekfingret, hitta sju systrar till sju bröder, tjära och fjädra omfotingar, leta gammalt sydstatarguld, jaga bisonoxar, lägga fällor för bävrar, råna dilligenser och mycket mycket mer som jag inte kommer på just nu. ^_^
Kort sakt: Western är apkul.

finns det nån hemsida med info och sånt?

Jajjamensan! Du kan spana lite på den här sidan, den torde vara till lite hjälp.

är dom klassiska grundegenskaperna med?

De klassiska? På sätt och vis, men lite fler... um, om det är till någon hjälp. Det är fler än i DoD6, men inte så många att man blir förvirrad.

Summan av kardemumman: Western är guld värt. Bara man inte rider in i den där nedrans kaktusen ^_-

Storuggla, gillar lite pang pang

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Westernpromo a la Storuggla

Western är ett trevligt rollspel med mycket trevlig bakgrund och tilltalande regler. Det kan dock uppstå lite svårigheter de första gångerna man ska försöka räkna ut var man blir träffad.
Allting känns genomarbetat och trovärdigt. Dessutom så är det inte särskilt svårt att hitta egen information och inspiration på nätet. De vänliga själarna på Rävspel har väldigt mycket matnyttig info på sin hemsida. Bland annat flera äventyr.

S_o_C

Veteran
jág spelade ochså mest DoD förut men då jag provade western ville jag inte spela något annat. Det säger väll allt.