Whitehack + Dark Heresy = SANT?

Arrikir

Venator
Oj, nu blev jag sugen! Har länge funderat på ett sätt att köra Whitehack. Men då mest funderat på att sno världen från Dark Heresy och släppa lös några lågrankade akolyter på en planet.
Det här låter ju jätteintressant! Något du är sugen att berätta mer om? :D kanske något för en separat tråd om det blir OT? (Jag har själv funderat i liknande banor)

Nässe

Myrmidon
Det här låter ju jätteintressant! Något du är sugen att berätta mer om? :D kanske något för en separat tråd om det blir OT? (Jag har själv funderat i liknande banor)
Jag har nog inte tänkt så jättemycket mer än att jag tycker Whitehack har intressanta regler för tex att ha en inkvisitor som "bas" eller ledare, regler kring stora skeenden i världen och faktioner. Gillar också jättemycket reglerna för hur grupper fungerar, att det bjuder in spelarna att medskapa världen. Sen letar jag väl alltid efter sätt att spela Dark Heresy utan att behövs spela Dark Heresy, med sina hundratals sidor regler och lore. :)

Arrikir

Venator
Har funderat rätt mycket på något regelrätt att spela Dark heresy i, tycker de existerande regelböckerna är aldeles för tunga när det såväl gäller regler som mängden lore. Något lätt , smidigt och snabbt skulle vara att föredra! Själv har jag sneglat på GLOG och lite på Black Hack men känner ofta att jag har svårt att bedöma hur mycket man behöver för att kunna gestalta sin rollperson regelmässigt och lore mässigt

Arrikir

Venator
Vad fick er att välja det systemet? Kunde ni det sen innan eller passade det er spelstil bättre?

clarence redd

FrostByte Books
Jag har helt missat Dark Heresy. Men nu har jag läst på lite. Släpper de fortfarande nytt material till spelet? Eller det kanske räcker med allt som finns redan : )

Arrikir

Venator
Jag har helt missat Dark Heresy. Men nu har jag läst på lite. Släpper de fortfarande nytt material till spelet? Eller det kanske räcker med allt som finns redan : )
Det släpps inget nytt material till Dark Heresy (men tror det finns en del böcker på drivethroughrpg) men Imperium maledictum ska väl vara det senaste 40k rollspelet och där man kan spela som inkvisitionen även om man inte är låst till den grupperingen