Nekromanti Whoops we are evil (superspoiler för my spelgrupp)

BraidsMamma

Veteran
Tjupp jag tänker låta två små söta misslor som en av mina RP:s känner vara onda. Då kampanjen utspelar sig i Consaber så undrar jag väd som är mest realistiskt.
Ska de vara Xintuagenter eller Thalaskiska spioner och kanske till och med medlemmar av Rakhori??
All hjälp är välkommen.

missla

Veteran
Re: Whoops we are evil (superspoiler för my spelgr

Frågan är väll igentligen om du ska ha med onda misslor överhuvudtaget och om du nu bestämt dej för det är det verkligen nödvändigt att ha med så många som två, jag menar det är klart att det alltid finns folk som är onda men TVÅ misslor tillsamans är väll lite mycket kan du inte byta ut en eller båda mot något annat typ alv dvärg människa eller något annat i den stilen.

Kinapuffen

Veteran
Re: Whoops we are evil (superspoiler för my spelgr

Öhh va? Varför skulle det vara orealistiskt? Eller har jag missförstått något har Misslor saker i sina gener som gör dem goda? Och vad är god dessutom? Bah. Lägg in två "onda" misslor om du vill och gör dem till riktiga tortymästare som jobbar för Rakhori eller något annat ballt.

Duddmannen

Hero
Glöm inte

Glöm inte att man kan ha skoj med Kraggisar och Misslor. De onda misslorna har givetvis lurat med sig ett gäng kraggbarbarer som frivilligt skyddar misslorna mot de som vill skada dem. Kraggbarbarerna vet att alla misslor är goda, alltså är deras misslor också goda och ska lydas och beskyddas. He, he.

Ond missla #1: "Snälla kraggis, kan inte du slå ihjäl den där dumma alven?"
Lydig kragg: "Självklart, lilla vännen!" *SKLOTCH!*
Ond missla #2: "Tihi!"
Ond missla #1: "Förresten, den där dvärgen hotade oss med stryk förut..."
Lydig kragg: "Jasså?! Nu jävlar..." *SKLOTCH!*
:gremlaugh:

Gastono

Hero
Re: Glöm inte

MM, det ör ju en metod men jag skulle inte ta misslor till onda varelser utan någon mind-kontroll magiker i närheten eller något.

Ceram

Hero
Personangrepp?

Öhh va? Varför skulle det vara orealistiskt?
missla tog det kanske som personangrepp :gremcrazy:

För övrigt ser jag inga problem med "onda" misslor. Rakhori kidnappar ju barn och föderupp dem så även om misslornas kultur (vilket många verkar tycka) skulle vara genomgullig så finns det väl misslor som saknar den kulturen. Misslor skulle antagligen vara utmärkta spioner/lönnmördare osv i Consaber då det antagligen är det sista en sabrier tänker i sammband med onda thalasker...

Mr Brunch

Veteran
Re: Glöm inte

MM, det ör ju en metod men jag skulle inte ta misslor till onda varelser utan någon mind-kontroll magiker i närheten eller något
Varför måste misslor vara kontrollerade på magiskt sätt för att vara onda? Jag menar en människa är inte ond av naturen utan blir det av sin uppväxt, händelser i livet mm. Om en missla skulle utsättas för samma sak, varför måste dom då vara genomgoda iallefall, bara för dom är misslor.
Det antyder snarare tycker jag att alla misslor skulle vara kontrollerade av nån mäktig magiker då dom inte skulle kunna utveckla individuella personligheter.

Sen är god/ond i bästa fall ett väldigt difust begrepp så alla har en egen åsikt om vad det är. Tror inte Thalaserna ser sig själva som ondskan inkarnerad

Xzarjo

Warrior
Självklart

Självklart finns det onska och godhet. Allt ligger bara i betraktarens sätt att se på saker. Det är först när de känslosamma betrakterna börjar minska i antal som onska och godhet börjar blandas till något oformligt grått som är så svårt att få grepp om att man bara rycker på axlarna åt det och fortsätter påta i jorden.

Exempelvis har vi Nekromantikern Taszlaaf från Ebron... det stora riket öster om Allarin (kommer alldrig i håg hur det stavas). Taszlaaf har en bit land med två intilligande byar. Han betalar fem silver för en död anhörig som har dött av naturliga orsaker (så ingen ryktesspridning om att han dödar folk för att få kroppar får fart). Av dessa kroppar skapar han vandöda som vandrar runt på ägorna och hjälper till att jaga bort rövare, gräva brunnar, plöja om djuren blir sjuka och liknande. Självklart har de vandöda så lite kött på benen som möjligt för att ingen skall känna igen dem som anhöriga då gråt och tandagnislan skulle kunna uppstå.
Taszlaaf skulle tas som en ärkeond nekromantiker av värsta sort och brännas på bål om han reste utomlands och folk fick höra om hans bakgrund. Allt ligger bara i betraktarens sätt att se på saker. Utomlands är han ond, men i Ebron är han en cool snubbe som hjälper till.

Mvh Vätten..
.. som hoppas att det går att göra vandrande skellet med N&V.