Nekromanti Wicked (OZ)

Ulfgeir

Swashbuckler
När jag var i New York nyligen, så passade jag på och såg musikalen Wicked på Broadway. En tanke som slog mig dock var att musikalen och böckerna om landet Oz skulle antagligen funka bra som en bas för ett rollspel (åtminstone som ett stand-alone äventyr). Någon som vet om det faktist finns något spel i den miljön, eller har bra förslag på något som skulle vara lämpligt att använda. Motivera gärna varför ert förslag är bäst.

/Ulfgeir

Lukas

Mannen i Gult
Nu vet jag inte om jag håller med om att de böckerna skulle funka bra som rollspel, jag har dock inte läst dem på sex år så jag kan komma ihåg fel.

men min uppfattning var att den där värden var väldigt outvecklad där det fanns en drottning några häxor och sen en massa random byar som inte hade någon koppling till varandra.
det blev nästan som ett lapptäcke där de olika skumma folken bodde utan att ha kopplingar till varandra.

jag skulle ha vårt att spela ett rollspel som utspelade sig i den värden, möjligt vis skulle det gå att köra ett mer klassiskt äventyrar uppdrag och lägga fokus på att undersöka de skumma byarna. Men det är inget jag tycker håller i längden.