WIP - Rollspelsdagar i Västerås på Nya Hattfabriken

Uppenbart

Veteran
Joined
15 Aug 2010
Messages
30
Location
Västerås
Ja, ni läser korrekt. Vi rollspelsnördar skall invadera och ta över Nya Hattfabrikens övre plan i Västerås. Inte bara en gång, utan på regelbunden basis. Vi siktar på att starta i september och sedan hålla det månadsvis på en specifik helg var månad. Jag upplever att det är många rollspelare och nyfikna därute som ber om mer sammanhang... Här är ett, för nya som gamla vänner! 😍

Priset är inte 100 procent satt än, utan en del av vad som arbetas med just nu, men här är saker som skall ingå:

- En dedikerad värd (undertecknad)
- En helt fantastisk lokal helt för oss själva (och möjligen nyfikna åhörare, vilka inte skall störa spelandet på något vis)
- En gemensam lunch med 1 dryck av Nya Hattfabrikens kvalité, vilken öppnar dagen och ingår i priset
- En bar och restaurang med fulla rättigheter
- En anmälan för spelledare (4-5 personer med någon sorts förmån för att man leder ett bord)
- En anmälan för de som enbart vill spela (16-20 personer)
- Två spelsessioner á 3 timmar vardera
- En längre paus mellan sessionerna för omställning av spelborden, samt ifall man lugnt vill äta mer för att ha energi till återstoden av dagen
- Spelledarna kan spelleda de rollspel de vill, vilka behöver gå att komma igång med fort bara, och one-shots är grejen.
- Spelledarna kan antingen byta äventyr däremellan eller köra samma två gånger i rad om de önskar (men med nya spelare, om upplägget tillåter)
- Anteckningsblock och pennor (spelledarna behöver stå med sitt egna material för att kunna spelleda sin egna grupp)


Jag är som en svamp just nu och lyssnar in på så många önskemål. Är det något ni saknar? Önskar? Vad skulle ni som spelledare önska som förmån? Tankar och funderingar? Hit me! 🥳
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
281
Det låter som en bra idé. Som Uppsala bo skulle jag kunna tänka mig att dyka upp om tid finns någon gång. Glöm inte bort försöka nå ut till orterna runt om Västerås. Jag tror det finns en grupp på facebook som heter vi som vill spelar rollspel i uppsala eller något liknande till exempel.
 
Top