Nekromanti Wizards visar upp sig

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Wizards visar upp sig
Nyligen lade Wizards of the coast upp en sida fylld med små förhandstittar på produkter som väntas komma inom den närmaste framtiden.

Gå till nyheten/notisen

walium

Ganska töntig, faktiskt
Någon som vet mer pm just Planar Handbook: A Player's Guide to the Planes? Kan den tänkas vara av intresse för oss Planescape-fans? Kom det inte rätt nyligen ut en annan modul med samma tema(Planewalkers Handbook eller vad den nu hette)?

chrull

Stockholm Kartell
är det den här du tänker på? Den verkar vara planescape fast med nya namn för att undvika rättstvister. Någon som orkat läsa en recension av den eller till och med köpt den kanske kan berätta mer? Magnus? :gremgrin:

Jag blev också intresserad av planar handbook och kommer antagligen låta den bli den första d20 bok jag köper under det här året.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Planes, trains and automobiles

Av intresse för oss just nu är:

Planar Handbook från WotC. Kommer att innehålla material hämtat från Planescape, men jag vet inte vilket.

Men det riktigt coola är följande:

http://www.montecook.com/mpress_Doors.html

Planescape Reunion kallar de det, och även om det inte är Planescape, så är fler som skrev för kampanjvärlden för TSR med!

Planewalkers Handbook var till 2nd edition, så vitt jag vet, och kom ut maj 2000.

Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nä, den valde jag bort, men...

...jag skaffade planes-boken till Scarred lands och den var cool. Sen köpte jag en till planes-bok... fast jag packat ner alla mina rollspelsböcker för att bränna dem, så jag vet inte riktigt vilken det var.

M.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Planes, trains and automobiles

åååh. det blir ett bra år för dig att köra en planescape-kampanj jag kan få spela :gremsmile:

Men visst ja, jag lovade nog själv att spelleda något av de äventyr jag har...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag har sett ljuset!

Efter alla inlägg som förklarat att d20 suger och inte alls är bra, har jag nu övertygats om förträffligheten i detta. Därför kommer jag att bränna alla mina rollspelsbäcker, och börja om från början med ett obskyrt system som inte finns i butik, bara för att jag ska få känna smärtan av att gå in på SF och inte hitta mitt favvisspel i hyllan.

Då kan jag njuta av känslan av kosmisk orättvisa, knyta mina händer och skaka dem fruktlöst mot himlen! Och sen kan jag hänga på d20-forumet och gnälla om att jag inte kan hitta Grontar: The Frutang i hyllorna*! Annat var det när jag var liten!

Eller så kanske jag bara flyttar dem från vardagsrummet och in i det nu demolerade sovrummet, när jag målat klart och satt upp en ännu större bokhylla för att rymma ännu mer d20-böcker.

Hmmmm... vad ska jag göra?... :gremlaugh:

M.

* = http://www.white-wolf.com/justin/G-TF.pdf