Draugen said:
Vad finns det i Stalingrad som gör det värt att vara kvar där under dessa extrema förhållanden som råder?
Kanske detta:
Partitoppen i nazistpartiet har i sitt sökande efter saker som kan förbättra den ariska rasen. I Stalingrad lär finnas något (funderar på vad som skulle vara coolt, men har inte kommit fram till något) som sägs göra människor starka, långlivade etc. (vad som nu är typiska vampyr-förmågor). Detaljerade beskrivningar hittade i mängder av kulturer (främst den germanska såklart!
) får tyska forskare att tro att. Äh, skitsamma!
Det jag vill uppnå är att något finns i Stalingrad som gör människor till vampyrer. Den gör dock de som redan är vampyrer till lik också. Tror det är nödvändigt att denna artefakt när den aktiveras gör människor på ett enormt område (kanske hela jorden) till vampyrer (och tidigare vampyrer till lik). Nazisttoppen (de mänskliga delarna) har inte hela bilden och vill såklart få tag på den. Vampyrsamhällena på båda sidor i kriget har ett vis mån av samförstånd att detta inte är en bra idé, och vill skydda artefakten. Inte hellre de vet exakt vad det är, och även hos dem finns karaktärer som vill ha artefakten för eget bruk.
Rollpersonerna är Wehrmacht-soldater (eller, om det inte känns för makabert, SS-) och får uppdraget att lokalisera denna artefakt (utan att veta vad det är). I ett relativt tidigt skede blir de vampyrer pga en annan vampyr tänker jag mig.
Äh, jag vet inte! Tänker mig bara att en konflikt mellan mänskliga tyskar och ryssar samt vampyrer från båda sidor skulle vara djup och intressant och att sätta den i den sönderfallande staden Stalingrad skulle addera till detta.