Recca said:
Tyvärr har spelarna inte fattat riktigt vad intrigspel är för något, så de har missat ungefär 20talet jättehäftiga möjlighet till ränksmideri för att de mycket hellre bara blir tillsagda vad de ska göra. Det är lite synd, för annars hade jag kunnat ställa dem i svårare och moraliskt mer tvivelaktiga situationer oftare. Man kan säga att mina spelare väljer att ta det säkra före det osäkra för det mesta.
Precis sån är jag som spelare också. Jag orkar oftast inte driva intriger. Däremot: Det finns ju alltid olika personer som kan ge en instruktioner. Klassisk McGuffingrej är ju att ens omedelbara överordnade beordrar en att hämta en mcguffin, varpå en annan (högt uppsatt) vampyr erbjuder en en bättre deal, varpå en tredje hotar en att om man inte ger dem mcguffinen så kommer hen att göra livet surt för en...
Det är ju när spelarna vill följa instruktioner det är som upplagt för att skapa ångest genom att ge motstridiga instruktioner, så att de måste välja vad de ska följa =)
(Det är typ så jag hade tänkt göra i min Vampirekampanj som förhoppningsvis får lite fart till våren)