Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Nyligen har jag återupptagit arbetet med Wolframfästet, efter att det på grund av personliga bekymmer har legat i ide under lång tid.
Steg ett är en omfattande revision av spelsystemet, vilket har varit alltför plottrigt. Nu har jag strömlinjeformat det och strukit flera långa tabeller. Grundprincipen är att spelarna rullar tärning, medan SL slipper. Det gäller även i strid, där spelarna slår för om spelarrollernas attacker träffar samt för om SLPernas attacker missar.
Jag har även infört taktikkort där spelarna kan välja mellan bryskt, noggrant, defensivt eller lurpassande agerande under en strid. Alla har vissa fördelar och nackdelar. Ett bryskt beteende ger flera handlingar och sämre försvar, ett lurpassande beteende ger bra försvar men gör att rollpersonen bara kan agera reaktivt. Och så vidare.
Jag hoppas kunna speltesta innovationerna under sommaren.
Steg ett är en omfattande revision av spelsystemet, vilket har varit alltför plottrigt. Nu har jag strömlinjeformat det och strukit flera långa tabeller. Grundprincipen är att spelarna rullar tärning, medan SL slipper. Det gäller även i strid, där spelarna slår för om spelarrollernas attacker träffar samt för om SLPernas attacker missar.
Jag har även infört taktikkort där spelarna kan välja mellan bryskt, noggrant, defensivt eller lurpassande agerande under en strid. Alla har vissa fördelar och nackdelar. Ett bryskt beteende ger flera handlingar och sämre försvar, ett lurpassande beteende ger bra försvar men gör att rollpersonen bara kan agera reaktivt. Och så vidare.
Jag hoppas kunna speltesta innovationerna under sommaren.