Niklas73 said:
Men tar det lång tid att sätta ett spel som försöker undvika tabeller och inte är superrikt på illustrationer?
Jag satte mitt eget spel för en halv månad sedan. Innan dess hade jag ingen erfarenhet av varken InDesign eller annan typografisk programvara. Jag kollade igenom en instruktions-DVD och körde igång sedan. Kan inte påstå att jag stötte på några större problem. Adobes egen hjälp, googlande eller frågor här på forumet redde ut alla problem eller frågeställningar jag hade. Jag anar att man lätt kan bli överväldigad inför programmets alla funktioner, men det tar inte så väldans lång tid att bli bekant med de viktigaste funktionerna.
För egen del tog det några dagar att bygga upp ett malldokument med alla formatmallar jag trodde mig behöva. Sedan kanske 50 timmar grovt uppskattat att sätta text (60k+ ord), bilder (ca 50 st), tabeller (ca 10 st) samt indexera ord, skapa register och innehållsförteckning.
Om det tar lång tid eller inte beror givetvis på om du har ett långt dokument eller inte, men även på sådana saker som om din text och korrektur är färdig, om dina formatmallar är färdiga och hur mycket småpill du vill/tvingas ägna dig åt i slutet; att få in alla rubriker, undvika änkor/horungar, se till att bilder inte kommer för nära text, etc, etc.