Nekromanti Workarounds

Krille

Super Moderator
Det finns lite kända problem på wrnu just nu. Den här tråden är till för att posta sätt att gå runt dem. Komplettera gärna listan med egna workarounds. Posta inte bara en bugg (det finns en egen tråd för det), utan ett sätt att gå runt den.

---

Problem: När jag skriver inlägg så flyttar sig markören och man skriver och suddar på fel ställe.

Workaround: Slå ett par slag på Enter. Det får editorn att skärpa sig, och du kan skriva där du vill skriva ett tag. Sudda ut överflödiga radbrytningar sen.

---

Problem: Jag blir utloggad från småpraten hela tiden.

Workaround: Servern tror att du är inaktiv när du inte klickar på länkar eller uppdaterar sidan. Att bara chatta räcker inte. Men vilket klick eller uppdatering som helst räcker för att säga att du är aktiv, inte bara på småpraten. Uppdatera sidan om du tror att det har gått lång tid. Vill du automatisera det, öppna en ny flik med forumlistan och ställ in den på att autouppdateras var femte minut. Ha småpraten i en egen flik, där du kan chatta bäst du vill eftersom fliken bredvid håller sessionen levande.

chrull

Stockholm Kartell
Krille;n34609 said:
Problem: Jag blir utloggad från småpraten hela tiden.

Workaround: Servern tror att du är inaktiv när du inte klickar på länkar eller uppdaterar sidan. Att bara chatta räcker inte. Men vilket klick eller uppdatering som helst räcker för att säga att du är aktiv, inte bara på småpraten. Uppdatera sidan om du tror att det har gått lång tid. Vill du automatisera det, öppna en ny flik med forumlistan och ställ in den på att autouppdateras var femte minut. Ha småpraten i en egen flik, där du kan chatta bäst du vill eftersom fliken bredvid håller sessionen levande.
Lösningen funkade bara i någon timme :(
Krille said:
Webbläsaren kanske tröttnade.

Krille

Super Moderator
Problem: Loggan tar för stor plats. Jag vill inte scrolla ner för att läsa forum.

Workaround (från krank):

1. Kör Chrome eller Firefox.
2. Installera Stylish (heter det i Chrome iaf).
3. Lägg in följande stil för domänen rollspel.nu:

Code:
#header .header-cell {
   display: none;
  }

#header {
  height: 0px;
}

#header .toolbar .search-container {
  position: absolute;
  margin-left: -250px;
  margin-top: 2px;
}
Resultatet:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har fipplat lite till:

Code:
#header .header-cell {
  }

#header {
  height: 0px;
}

}
}

div.canvas-layout-row.no-columns.h-clearfix.l-row:first-child {
}

div.channel-controls, div.conversation-controls {
  z-index: 1;
  right: 0px;
}

div.conversation-controls {
  top: 8px;
}

li.crumb.ellipsis a {
  opacity: 0.7;
}

li.crumb.ellipsis:last-child a {
  font-weight: bold;
  font-size: 1.2em;
  opacity: 1;
}
Resultat -- nåt sånt här:

Nej, jag vet inte varför "Senaste inlägg" är sådär sned. Den grejen kvarstår för mig även om jag stänger av Stylish.

Men iallafall, det här är vad min stilmall gör:
  • Döljer loggan och flyttar ner sökrutan.
  • Döljer "var man är"-rubriken.
  • Fetar upp den sista grejen i brödsmulorna och vekar ner de tidigare, så man ändå kan se var på sidan man är.
  • Flyttar ner "Prenumerera"-knappen och frigör det utrymmet också, se bild nedan.