Khan
Kondottiär
För den som inte redan hört hôjtet gå på bôgda kommer här en liten blänkare om vad som händer på GothCon.
Klockan 10:00 på lördag 3/4 håller jag en kort föreläsning i hur jag brukar göra när jag skriver konventsscenarion. Jag utgår från modellen fisktank, som jag tycker är bäst för att ge spelarnas val och initiativ stort utrymme på en begränsad tid.
Låter det skoj? Då ses vi på GothCons Discord-server klockan 10:00 på lördag 3/4.
Klockan 10:00 på lördag 3/4 håller jag en kort föreläsning i hur jag brukar göra när jag skriver konventsscenarion. Jag utgår från modellen fisktank, som jag tycker är bäst för att ge spelarnas val och initiativ stort utrymme på en begränsad tid.
Låter det skoj? Då ses vi på GothCons Discord-server klockan 10:00 på lördag 3/4.
GothCon XLIV - Scenarioskrivande - hur skriver man egentligen för rollspel?
Är du intresserad av att skriva konventsscenarion? Har du redan gjort det, men är nyfiken på hur andra gör? Är du sugen på att diskutera hur man kan ha kul med rollspel på konvent? Då är det här något för dig. Det här är en föreläsning om att ge spelarna intressanta val, kul upplevelse på en...
condaba.gothcon.se