Ok. Du har många intressant uppslag i t.ex. Antagonists, Mysterious places, Ghost stories för att ta upp officiella supplement.
Jag skulle göra så att spöket som finns kring en av spelarna inte är en odelad fördel. T.ex. kan det bli avundsjukt och försöka skada eller ställa till med oreda för nära och kära till karaktären.
Om spelaren vänjer sig vid att ha sin "skyddande ängel" så kan han vakna en morgon utan att "känna dess närvaro". Var har spöket tagit vägen? Är det skadat? Har det övergivit honom? Varför?
Spöket har en egen agenda för att hjälpa denna karaktär? Kanske försöker det manipulera spelaren till att hämnas en gamma oförätt?
För att glömma spöket ett tag.
En god vän hemsöks av mardrömmar. Problemet är bara att ovänner till honom/henne börjar dyka upp döda precis på ett sätt som det sker i den gode vännens mardrömmar.
En artefakt från Anderna, Borneos djungler, Himalaya e.dyl. tas hem till det lokala museét. Plötsligt drabbas stora delar av personalen av underliga sjukdomar. Är det länkat till artefakten eller var det den upptäcksresande som tog det med sig tillbaka. Går det att bota med modern medicin?
Det finns mycket att ta av
C.